Szokatlan módját választotta egy új crossover bemutatójának a Hyundai, hiszen már leleplezték a gyártáshoz közeli autót, de a nevét még nem találták ki. Mégsem ez, vagy a formája érdekes benne, hanem az, hogy üzemanyagcellás.

A Hyundai már eddig is élen járt a környezettudatos autók fejlesztésében, hiszen például az új Ioniq egyszerre háromféle változatban is kapható, kinek mi tetszik: van belőle sima hibrid, konnektorról tölthető hibrid és tisztán elektromos is.

Már eddig is gyártottak üzemanyagcellás autót, de az új generáció még nagyobb dobásnak ígérkezik.

Az üzemanyagcellás autók is tisztán elektromos hajtásúak, károsanyag-kibocsátás nélkül, de nem kell lépten-nyomon konnektorra dugni őket, hiszen az energiát az üzemanyagcella a kúton vételezett hidrogénből állítja elő menet közben.

A 2012-ben bemutatott korábbi ilyen modell még az ix35 alapjára épült, és nem is nagyon különbözött a benzines vagy dízel szabadidő-terepjárótól. Mivel a technika még elég drága volt ahhoz, hogy a szalonokban kínálják, ezért csak lízingelni lehetett, és a ritka hidrogénkút-hálózat miatt csak bizonyos országokban. Igaz, ott egyszerűen imádták.

Most még egy lépéssel tovább lép a Hyundai, hiszen bemutatta az ix35 FCEV utódját, ami már egy dedikált modell lesz. Külön ehhez a hajtáshoz fejlesztették, és a formája is eltér a márka többi szabadidő-autójától. Barátságos, lekerekített forma, belül színes képernyős műszerfallal és űrhajónyi kezelőpulttal. A crossover stílus miatt pedig venni is fogják.

A technikája is ígéretes, a mérnökök szerint a hatékonyságát 60 százalékra növelték. Az elektromotorja 163 lóerős lett, amivel már elég fürge tud lenni, a fedélzeten lévő három tartályba pedig annyi hidrogén fér, amivel 800 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel, és a tankolás sem tart tovább öt percnél.

Ha tetszik a koncepció, akkor egy kicsit még várnod kell, mert a Hyundai csak 2018 januárjában árulja el a nevét, és azt is, hogy milyen vezetéssegítő rendszerek lesznek benne. De más környezettudatos típusokkal is készülnek, például szintén 2018-ban jön a Kona crossover tisztán elektromos változata 390 kilométeres hatótávval, ami már elég jól hangzik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában