Az 1939-es Bugatti Type 64 Coupé csak azért nem lett az autótörténelem egyik remeke, mert alkotója nem tudta befejezni. Most viszont megtették.

Harmincéves korában bekövetkezett halála miatt nem vált valósággá a márkaalapító Ettore Bugatti fiának Type 64 Coupéja. Mindössze három alváz készült az apjához hasonlóan tehetséges Jean utolsó munkájából, de karosszériát 1939-ig csak az egyik kapott. A két másik alváz egyikének tulajdonosa, a kaliforniai Mullin Automotive Museum vezetése viszont úgy döntött, ideje befejezni az autót.

Egy ilyen műkincshez csak kellő alázattal szabad közelíteni, pontosan tudják ezt a múzeumban is, ezért korabeli módszerekkel láttak munkához. Először a harmincas évek Bugattijainak stílusában megrajzolták a formát, aztán a Stewart Reed Design and Automobile Metal Shaping Company nevű céggel közösen a kézzel készített favázra rögzítették a szintén kézzel megmunkált, szegecselt lemezeket, és beépítették a Mercedes–Benz 300 SL-lel másfél évtizeddel később világhíressé vált szárnyas ajtókat.

A vadonatúj veterán a The Quail elnevezésű kaliforniai autósrendezvényen mutatkozik be először a nagyközönség előtt, aztán a múzeum egyik látványossága lesz.

Nekünk is van halhatatlan autóipari legendánk! Tudod, ki Barényi Béla?

(Forrás: Autoblog)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés