Csokoládé személyre szabva – Mészáros Gábor@chocoMe

Ösztön, tudatosság, merészség – mindhárom jócskán megvan Mészáros Gáborban, aki szó szerint a semmiből hozta létre Magyarország leggyorsabban fejlődő csokoládékészítő vállalkozását. A marketingesből lett cégvezető saját maga által kreált csokoládévariációi a hozzáértők és a laikusok szívét is meghódították.

Járt utat a járatlanért...

Amikor valaki egy tökéletes munkahelyen, remek pozícióban, jó fizetésért dolgozik, el sem tudja képzelni, mennyire kicsúszik a lába alól a talaj, amikor az oly sokat emlegetett válság miatt elbocsátják. Azt pedig pláne nem tudja ekkor elképzelni, hogy egy évre rá egy példaértékűen sikeres vállalkozás feje és lelke lesz. Pontosan ezt történt Mészáros Gáborral, akivel a mára több százmilliós üzletté duzzadt vállalkozásának színhelyén, a chocoMe mintaboltban beszélgetünk, megszámlálhatatlan mennyiségű táblás csokoládé társaságában, miközben – mi más – a francia Chocolat Radio szól.

A Heineken trade marketingeseként mindenem megvolt, mígnem 2009 januárjában egyik napról a másikra az utcára kerültem. Az álláskeresés kilátástalan volt, hiszen a válság közepén voltunk. Mindezt tetézte, hogy egy autóbalesetben megsérült a nyakam, így többhónapos kezelés következett. Mindeközben volt időm gondolkodni, merre tovább. Egyre inkább megfogalmazódott bennem, hogy szívesen csinálnék valami sajátot, vonzott, hogy a nulláról felépítsek valamit. Vállalkozó családból jöttem, a szüleimnek italnagykereskedésük van Balassagyarmaton, így volt elképzelésem, hogy ez milyen előnyökkel és persze kockázatokkal jár – kezd bele történetébe Gábor.

Emlékei szerint még autómosó indításán is gondolkodott, de azért valahogy mindig a gasztromóniához köthető ötletek tetszettek neki. Nem csoda, hiszen, ahogy meséli, édesanyja igazi kreatív háziasszony, aki sosem rántotthúst készít krumplival, inkább improvizál és valami különlegeset próbál ki. Emellett Gábor fiatal korában szakács akart lenni, így aztán a sok egyéb ötlet mellett felmerült a csokoládékészítés is. Ugyanakkor óvatos volt, nem kizárólag az érzelmeire hallgatott: alapos üzleti tervezés és piackutatás előzte meg a döntést, mielőtt beindította a vállalkozást.

Sok kalkulációt végeztem, hogy felmérjem a különböző üzleti lehetőségeket, és talán meglepő, de a csokoládékészítés volt az, amihez a legkisebb tőkére volt szükség. Egy ilyen vállalkozást ugyanis fel lehet építeni lépésről lépésre, nem szükséges az elején egy nagy beruházást tenni. A hazai piacot felmérve világosan látszott az is, hogy a kommersz csokikkal szemben inkább a luxus kategóriát kell megcélozni, mivel abból itthon szinte csak a Lindt márka létezik, illetve néhány féle bonbon, de például a táblás csoki szinte teljesen kimaradt a szórásból. Arra gondoltam, hogy ha más csinálhat negyvenféle különleges ízű és külsejű bonbont, akkor én miért ne csinálhatnék ugyanilyen sokféle, exkluzív megjelenésű és rendkívül jó minőségű táblás csokoládét? Minden jel arra mutatott, hogy ebbe az irányba kell elindulnom – mondja Gábor.

Több millió csokoládévariáció

A jó minőség önmagában nem feltétlen elég egy viszonylag passzív piac – amilyen a magyar csokoládéipar – megmozgatásához. A chocoMe az igazi áttörést a rengeteg féle feltétnek köszönheti, melyeket a kreatív vásárlók akár hatvanmillió-féleképpen variálhatnak: választhatnak csokoládéjukra liofilizált (fagyasztva szárított) gyümölcsöket, fűszereket, magvakat, sőt virágszirmokat is. Az alapanyagok mindegyike a legjobbak közül való, a kandírozott virágszirmok Franciaország legnagyobb tapasztalatával rendelkező ehetővirág-készítőjétől, a pisztácia Bronte-ból, a mogyoró pedig egyenesen Piemontból érkezik. Ez utóbbiból épp ott van egy félkilós zacskó Gábor asztalán – ezt nassolja munka közben.

Ahhoz a kezdetektől ragaszkodtam, hogy magas minőségű, „high-end” terméket szeretnék létrehozni, mindenféle szempontból. Ez az alapanyagokon túl vonatkozik a megjelenésre, a csomagolásra, a marketingre is – mesél tovább. – Rendkívül hosszan, majdnem nyolc hónapon át terveztük például az új csokoládé öntőformát is Ebedli Gyula belsőépítész és formatervező barátommal, háromféle méretű négyzetes és domború nyomattal, melyek közül az egyik maga a chocoMe logó. A papírdoboz csak egyfajta keretet ad az alapvetően is esztétikus csokoládénak.

Gábor nem csak a tervezés lépéseit, de magát a csokoládékészítést sem engedte ki a saját kezéből. Mivel cukrász előképzettsége nem volt, beiratkozott a világhírű belga Callebaut csokoládégyártó cég akadémiájára, ahol elsajátította a csokoládékészítés alapjait. Hazatérve a saját konyhájában gyakorolt.

Elkezdtem kombinálni az ét-, tej- és fehércsokoládét a feltétekkel, és annyira sokféle ízvariáció tetszett meg, hogy kézenfekvő volt az online shop ötlete, hiszen így a honlapunkon bárki összállíthatja magának a saját csokoládéját a kedvenc ízeiből. Az ötlet egyébként nem újkeletű, a perszonalizálás nagyon divatos, ha ügyesen keresgélsz a neten, még parfümöt is össze tudsz állítani magadnak különféle illatanyagokból, online – bár valljuk be, a végeredmény azért ott sokkal kétségesebb, mint a csokinál.

A chocoMe csokoládéknak hamarosan híre ment, és a viszonteladók részéről felmerült az igény, hogy a felsőkategóriás édességek megjelenjenek az üzletekben is. Mivel nem minden kereskedőnek volt türelme és affinitása kiválogatni egy-egy saját ízvariációt, Gábor úgy látta, érdemes a csokoládékat termékcsaládokba csoportosítani és olyan ajánlott kreációkat kínálni, melyek mindenféle igényt kielégítenek: így vannak például fűszeres, magvas-gyümölcsös, virágos és kávés termékcsaládok, sőt, az utóbbi időben már sommelier-vel közösen kidolgozott, különféle borokhoz vagy pálinkákhoz ajánlott csokoládéválogatások is.

És ekkor elhangzik az a mondat Gábor szájából, amit már tűkön ülve vártam: ne csak beszéljünk róluk, kóstoljuk is meg! Gábor térül-fordul és előkerül vagy hatféle csoki: ét, tej, kávés, fűszeres, majd – mivel csendben megjegyeztem, hogy a fehér csoki a gyengém – egy gyümölcsös fehércsoki is. Úgy beszél róluk, mint egy zenész a hangszeréről, egy divattervező a legújabb kollekciójáról. Mindegyiknek van egy kis története, és megvannak a kedvencek is. Gáboré például – több más mellett – az egyik elsőként megalkotott csokoládéja, a fahéj, kakaóbab, meggy és vörösáfonya feltéttel kombinált étcsokoládé, vagy az édesszájúaknak jobban kedvező tejcsokoládé etióp Yirga kávébabbal, madagaszkári bourbon vaníliaporral és fahéjas-cukros mandulával.

A világ meghódítása Angyalföldről

A chocoMe kicsiben indult: az első három hónapban Gábor egymaga volt a mindenes: megvásárolta az alapanyagokat, megcsinálta a csokoládét, becsomagolta, bedobozolta, felcímkézte, aztán elküldte a megrendelőnek és kiszámlázta. Segítsége néhány családtagja és barátja volt, a munkakapcsolatai abszolút bizalmi alapon működtek, és működnek ma is. Fél év elteltével vette fel az első alkalmazottat, ma pedig csúcsidőszakban már húszan vannak: tizenöten készítik a csokoládét az üzemben, és öten dolgoznak az irodában. A kettőt egyébként alig pár lépés választja el, hiszen a tavaly októberben, Angyalföldön felavatott csokoládé-manufaktúra mellett egy csábító mintabolt is megnyílt, ami irodaként is szolgál.

Hogyan készül a chocoMe csokoládé?

A pasztillaformában Belgiumból vásárolt csokoládét az előmelegítőbe töltik, ahol a csoki felolvad, a gép 44–45 Celsius-fokos hőmérsékleten kevergeti. Onnan áttöltik a temperálógépbe, ahol bizonyos időn belül, bizonyos úton, bizonyos hőfokra hűtik a csokoládét, állandó keverés mellett. Ezalatt alakul ki a csoki megfelelő kristályszerkezete. Innen az öntőformába töltik, majd jöhetnek rá a feltétek. Ezeket mindig kézzel helyezik a csokoládétáblákra, majd a teljes megszilárdulás után szintén kézzel csomagolják.

Sok pénzt nem kell költenem benzinre, ez tény – mondja nevetve Gábor, aki az üzemmel szemben lakik, így egy átlagos napon alig mozdul ki a XIII. kerületből. – Szerencsére a sikerünk nem maradt lokális, nemzetközi szinten is híre ment a terméknek, és egyre többfelől kerestek fel, hogy szívesen lennének a chocoMe disztribútorai. Ennek köszönhetően már tizenkét európai országban kaphatók a csokoládékollekciók, illetve franchise jellegű együttműködésünk van Ausztráliában, és épül egy chocoMe csokoládéüzem Los Angelesben is.

Tágra nyílik a szemem, hiszen mindez azt jelenti, hogy ez az alig két és fél éves vállalkozás szédületes gyorsasággal halad afelé, hogy világmárkává alakuljon. Néha maga Gábor is alig hiszi el sikerét, melyeket már számtalan díj is bizonyít, ezek ott sokakoznak az irodájában, köztük a Magyar Termék Nagydíj és több innovációs elismerés. Elérzékenyülve mesél az üzleti Oscarként is emlegetett Ernst & Young Év üzletembere díjról, melyet a Jövő ígérete kategóriában nyert el 2012-ben.

Fogalmam sem volt, hogy díjat kapok, csak többszöri unszolásra béreltem szmokingot és mentem el a gálára. Amikor a felkonferálásból kiderült, hogy rólam beszélnek, eltört a mécses, nem szégyellem. Azt sem tudtam, hol vagyok, nem is nagyon emlékszem semmire, teljesen önkívületben voltam. Hihetetlen érzés, hogy valamit létrehoztam a saját erőmből, és ilyen szinten elismerik a munkámat.

A siker a számok nyelvén is jól követhető: már az alapítás évében 26 millió volt az árbevétel, ami 2011-ben 133 millióra, 2012-ben pedig 250 millióra nőtt. Gábor tervei szerint idén túllépik a 350 milliós nettó árbevételt. Ez azt jelenti, hogy idén körülbelül 400 ezer tábla csokoládét fognak legyártani. Emellett vannak más tervek is a chocoMe márkával, az elkövetkező négy évben több új termékünk is lesz, ami nem táblás csoki, de kapcsolódik a csokoládéhoz – a többi egyelőre titok.

A chocoMe díjai

  • Magyar Innovációs Alapítvány Innovációs elismerése (2011)
  • Aranypenge díj (2011)
  • Pakk csomagolásdizájn-verseny, Édesség alkategória, elsõ helyezés (2011)
  • Magyar Termék Nagydíj (2011)
  • Magyar Termék Nagydíj – Innovációért Nívódíj (2011)
  • MagyarBrands díj (2011, 2012)
  • Hungaropack Magyar Csomagolási Verseny elismerő oklevél (2011)
  • Év Honlapja verseny, márkasite kategória első helyezése (2011)
  • Ernst & Young "Év Üzletembere" verseny "Jövő ígérete" díj (2012)
  • Árukereső.hu "Ország Boltja" internetes versenyén bronzérem (2012)

Csokoládé, ami mosolyra késztet

A sikerért persze Gáborék minden tőlük telhetőt megtesznek. Rendszeresen járnak nemzetközi kiállításokra, ahol a nagyközönségnek és a szakmának is bemutatják a chocoMe-t. Első magyar cégként vettek részt például a világ legnagyobb és legelismertebb csokoládé rendezvénysorozata, a Salon du Chocolat zürichi helyszínén. Olyan nagy sikerük volt, hogy a magukkal vitt árukészlet az utolsó napra már nem volt elég, minden tábla elfogyott.

Talán az a chocoMe titka, hogy képes érzelmeket kiváltani az emberekből. Amikor meglátják, mosolyt csal az arcukra, kézbe akarják fogni, sőt, gyakran közös fotót készítenek vele. A csokoládénkat elsőre az esztétikum miatt választják az emberek, de azért nem szabad elfeledkeznünk a minőségről sem, hiszen ha a különleges a látványt nem kísérné ízélmény, akkor aligha térnének vissza vevőink, márpedig rengeteg a törzsvásárlónk és több mint 18 ezer rajongónk van a Facebookon – mondja Gábor.

Nem csoda, hogy a chocoMe csokoládéit elkezdték utánozni, nem egy termék csomagolása a megtévesztésig hasonló hozzá. Gábort az bosszantja legjobban a másolókban, hogy egyetlen percet sem fordítanak arra, hogy valami egyedit csináljanak, hiszen nem csak a chocoMe stílusát, de még az ízvariációkat is lekoppintják. Ma már jogi lépéseket is megtesz ellenük, mert egyre többen vannak, és ez nem csak az ő hírnevét rontja, de az egész csokoládéiparnak rosszat tesz.

Az lenne a legjobb, ha itthon is lenne vagy száz csokoládés cég, de mind más, méltó konkurenciái egymásnak. Hiszen ettől működik jól a svájci vagy a belga piac is. Mindenkinek megvan a saját egyénisége, amit a termék tükröz. Az én csokoládém olyan, mint én.

Gábor ma már ideje nagyrészét az irodában tölti, és a cég operatív menedzselését végzi, de ő találja ki az új ízkombinációkat, személyesen kóstol meg minden új csokoládét, és eldönti, mi kerül be a sztenderd termékválasztékba. Sőt, a termékfotózások előtt személyesen ő készíti el a csokikat, hogy azok külsőre is tökéletesek legyenek. Ha a munkán kívül, önszántából csokoládét eszik, akkor csak a konkurenciát, a sokféle felső kategóriás, külföldi csokoládét kóstolja, hiszen ismernie kell a trendeket. Annál is inkább, mivel egyre inkább fókuszba kerül a nemzetközi piac, idén először neveztek például egy angol élelmiszeripari versenyre, a Great Taste Awardra négyféle chocoMe-variációval. Az eredmény csak ősszel derül ki, de ha jó minősítést szereznek, az lényegesen megdobhatja a külföldi eladásokat. Igaz, enélkül is úgy tervezik, hogy idén már több csokit gyártanak exportra, mint hazai eladásra.

Profil

Mészáros Gábor elsőként közgazdászként végzett, majd idegenforgalom és vállalkozásszervező szakirányon diplomázott. Eközben 2003-ban elkezdett dolgozni az Amstel Sörgyárnál (jelenleg: Heineken Hungária Sörgyár) trade marketing menedzserként, ahol 2009 januárjáig tevékenykedett. Ezt követően 2009-ben elkezdett dolgozni saját vállalkozásán, létrehozta chocoMe márkanév alatt a csokoládé-manufaktúráját. A cég 2010. június 21-én kezdte el készíteni a termékeket, két és fél év alatt körülbelül 570 ezer tábla csokoládét készítettek, melyek nagy részét ma már külföldön értékesítik.

(Fotók: Tóth István)

Az etikettel kapcsolatban elkövetett leggyakoribb tévhit, hogy az egész koncepció idejétmúlt, és senki sem törődik a szabályok betartásával. Az etikettet azonban nem csak leendő üzleti partnerek esetében, hanem akkor is érdemes észben tartani, ha kollégáinkkal, vagy főnökünkkel ülünk egy asztalnál. Lydia Ramsey, a Manners that sell című bestseller szerzője szerint a helyes asztali etikett egy üzleti ebéd során az üzleti stratégia elengedhetetlenül fontos része! Összeszedtük a 10 leggyakoribb hibát, hogy még véletlenül se kövesd el őket többet.

1. Pontatlan vagy

Túl korán érkezni ugyanolyan hiba, mint késni, ugyanis ezzel felboríthatjuk a partnerünk naptárát. Ha 5 percnél többet késünk, akkor telefonáljunk az üzleti ebédet szervező félnek.

2. Összekevered az evőeszközöket

Egy több fogásból álló étkezéshez többféle evőeszköz tartozik. Ha nem is tudod melyik a desszertvilla, vagy melyik a fehérboros és a vörösboros pohár, akkor sem kell pánikba esni. Egy rendes teríték esetében a villák a tányértól balra, míg a kanalak és a kés jobbra helyezkednek el. Az evőeszközökkel kapcsolatban a helyes megközelítés az, ha fogásonként kívülről haladunk befelé. Ha a tányér mellett elfogytak, akkor a tányér feletti evőeszközök jönnek, fentről lefelé. A vörösboros pohár nagyobb és öblösebb, mint a fehérboros.

3. Rosszul öltözöl

Ha nincs is dress code, az íratlan szabályok szerint tanácsosabb konzervatívabb öltözéket választani, mint lazábbat. Nem szerencsés, ha egy üzleti ebéd alkalmával szeretnénk megmutatni, hogy mennyire lezserek tudunk lenni. Nyakkendő ajánlott.

4. Rosszul helyezed az evőeszközöket a tányérra

Ha letesszük a kést és a villát, akkor úgy kell őket a tányérra tenni, hogy ne érjenek az asztalhoz. Ha végeztünk az étkezéssel, akkor egymás mellé kell helyezni őket, méghozzá úgy, hogy nagyjából 5 óra irányába mutassanak.

5. Iszol

Akárki is szervezi az alkalmat – mi vagy reménybeli üzletfelünk – 2 pohár bornál többet nem ildomos fogyasztani, bár a legfrissebb trendek szerint üzlet esetében nincs helye alkoholnak az asztalnál. Az ilyen események célja az üzlet, a borgőzös fej pedig nem segít ebben. Az első korty mindig a szervező felet illeti meg, és ez az étkezés egyéb pillanataira is igaz. Mindenben követni kell a meghívó felet, és ez arra is vonatkozik, hogy ne rendeljünk alkoholt, ha a házigazda sem iszik. Ha mi szerveztük az üzleti ebédet, akkor viszont mi irányítjuk az eseményeket.

 

6. Rosszul választasz

Egyes vélemények szerint az üzleti ebéd alkalmával az étel csak formalitás, vannak olyan szakemberek, akik azt tanácsolják, hogy nem szabad éhesen érkezni az üzleti ebédre. Bonyolult fogásokat sem szabad választani, hogy még véletlenül se a homár vagy a rák szétcincálása kösse le a figyelmünket, és az olyan egyszerű ételeket is kerülni kell, mint a paradicsomos spagetti, amely könnyen összepöttyözheti az ingünket. Soha ne válasszuk a legdrágább ételt, inkább nézzük meg, hogy milyen árkategóriában választ partnerünk. Ha vendégként mi választunk először, akkor közepes árkategóriájú fogásokat válasszunk.

7. Kipakolsz

Az alapszabályok közé tartozik, hogy egyenes háttal illik ülni a széken, a könyök és a kezek nem érnek az asztalhoz. Semmilyen tárgyat – telefont, tárcát, slusszkulcsot – nem tehetünk az asztalra. Lehetőség szerint mindent adjunk le a ruhatárban, vagy helyezzünk fogasra, végszükség esetén a székünk támlájára. A vászonszalvétát nem illik Bud Spencer módjára a nyakunkba tuszkolni, a helyes eljárás, ha az ölünkbe helyezzük rögtön azután, hogy helyet foglaltunk. Étkezés végén a tányértól balra tesszük le.

8. Kínos témaválasztás

A megfelelő társalgási témák ismerete kulcsfontosságú lehet egy üzleti ebéd során. Mit kerüljünk? Az olyan kényes témák, mint a politika vagy a vallás nem ajánlott topikok. Családi ügyek, betegségek szintén. Ha meghívottak vagyunk, akkor az üzleti vonatkozású témákat ne mi hozzuk szóba, hanem várjuk meg, hogy a meghívó fél kezdjen bele. Ha a meghívó fél tesz fel valamilyen kellemetlen kérdést egy kényes témával kapcsolatban - például politika – adjunk semleges választ. Remélhetőleg az asztaltársunk nem folytatja tovább faggatásunkat.

9. Kenyértörés

A kenyér az egyik legtrükkösebb étel, amin meg lehet csúszni. Bár elegánsabbnak tűnhet, de sosem vágjuk késsel, mindig falatnyi darabokat törünk belőle. Ha villás reggelin veszünk részt, és megvajaznánk, akkor mindig csak azt a falat kenyeret kenjük meg, amelyiket megesszük, vagyis ne készítsünk szendvicset!

10. Rosszkor szólalsz meg

Egy üzleti ebéd fontos része a kommunikáció. Jó esetben esélyünk nyílik elmondani a véleményünket, meggyőzni az üzleti partnerünket a saját vagy a cégünk képességeiről. Ha beszélünk, akkor viszont nagyon fontos, hogy semmiképpen ne teli szájjal tegyük, bármennyire is hajt bennünket a tettvágy. Ha nem veszünk túl nagy falaltokat a szánkba, akkor gyorsabban tudjuk lenyelni őket, és hamarabb tudunk válaszolni. Evőeszközökkel gesztikulálni illetlenség. Ha ezeket az apróbb szabályokat betartjuk, mindenképpen jobb benyomást tehetünk potenciális üzletfeleinkre. Semmibe sem kerül, de sokat jelenthet.

Player Autószalon

Lehetsz fiatal, kellhet a pénz, de ennyire azért mégsem.

Bérszakdolgozat-írás

Pénzért elkészíteni más szakdolgozatát szerencsére egyre cikibb és megvetett tevékenységnek minősül Magyarországon. Egy átlagos szakdolgozat két hét alatt készül el, amelynek piaci díja 120–150 ezer forint a feketepiacon. Mindez azonban intenzív munkával jár: aki ilyet bevállal, gyakorlatilag két hétig ki sem teheti a lábát otthonról. A bér-szakdolgozás óriási hátránya, hogy mindehhez nagy tudásra, nyelvismeretre és kutatómunkára van szükség. Általában ismerősökön, barátokon keresztül köttetik meg az üzlet. Komoly veszélyfaktor, hogy akár évekkel később is kiderülhet a stikli, így jelentős zsarolási potenciállal kell szembenézniük azoknak, akik megrendelőként később közéleti szerepet vállalnak.


Internetes aljamunka

A Google AdWords megjelenése előtt virágoztak az internetes hirdetési csalások. Proxyszerveres, anonim IP-címről érkező bérkattintásokkal viszonylag könnyen lehetett felturbózni egy hirdetés forgalmát, ám jelenleg a Google rendszere 98 százalékban kiszűri a sötétben bujkálókat (vagy algoritmusaikat). Bár blackhat seo vonalon ma is lehet látványos növekedést elérni egy weboldal látogatottságánál (maximum fél évig), e mögött nem áll valós teljesítmény. Mi a hasonló – rossz szándékú, kétes – kategóriába tettük az összes, ún. MLM-rendszeren alapuló ügynöki munkát is. Bár ezek a cégek legálisan működnek, az ismerősök, barátok megkörnyékezésére alapozó ügynöki munkák etikai értelemben az internet legalját jelentik – és nem is lehet velük sokat keresni.


Bankrablás

Az egyik legkockázatosabb pénzkereseti mód, mert a lebukás biztosra vehető. Sokan gondolják, hogy képesek megtervezni és kivitelezni egy bankrablást, ám óva intjük őket: a végén mindenki lebukik. Ráadásul a bankok egyre fejlettebb eszközöket vetnek be a bankrablók ellen – ezek egy része ismert, más részük nem. A festékpatron, biztonsági zár, rendőrségi pánikgomb mellett léteznek olyan technikák, amelyekről a bankrablók még soha nem hallottak. Nem is beszélve arról, hogy minősített esetben tíz–tizenöt év börtönbüntetést is kaphatunk bankrablásért.


Férfiprostitúció

Bár az idősebb nőket kielégítő férfiprostituáltakról számos legenda kering, a valóságban csak kevesek vállalhatják be ezt a munkát. A vonzó külső mellett intelligenciával, jó kommunikációs készséggel és empátiával is rendelkezni kell. Nemcsak a szexcsődör, hanem a lelket ápoló pszichológus szerepét is el kell tudni játszani. Ezzel szemben a férfiaknak szóló férfiprostitúció pontosan úgy működik, mint a férfiaknak szóló női: gyomorforgató munkával viszonylag sok pénzt lehet keresni, ám lelkileg könnyen belerokkan az ember. A férfiprostitúció főként az interneten van jelen, de a fiatal – többnyire román és ukrán – fiúkat például megtalálhatjuk a fővárosi Duna-korzón is. A hazai golden boyok (fiatal kitartottak) és silver daddyk (idős, gazdagabb kitartók) társadalma meglehetősen rétegzett. Hazánkban öt–hat százezer homoszexuális ember él, a családtagokat és barátokat is számítva, nagyjából 800 ezer embert érinthet a homoszexualitás.


Drogkereskedelem

A kemény drogok terjesztése veszélyes üzlet, Magyarországon általában külföldi szervezett bűnözői csoportok kezében van. Ha valaki olyan hülye, hogy ezzel kíván foglalkozni, akkor alaposan fel kell kötnie a gatyáját. Ugyanakkor hazánkban sok fiatalember úgy véli: a könnyű drogok – elsősorban marihuána – termesztése és terítése óriási üzlet, amibe szívesen belevágna. Ne tegye! Még a házibuliban átadott, egyetlen szál jointért is akár kettő–nyolc terjedő börtönt is kaphatunk.

Player Autószalon