Egy magyar srác ugyanis már 2015-ben megcsinálta egy Tesco-kampányhoz.

Napok óta a fél világsajtó a NatGeo kreatív címlapötletét ünnepli (mi is megírtuk), melyen a jéghegy igazából egy műanyagzacskó – ami egy tényleg nagyon eredeti ötlet. Lenne, ha nem csinálta volna már meg Matus Bence magyar grafikus és dizájner egy Tesco-kampányhoz 2015-ben:

Egy ötlettel kapcsolatban nehéz plágiumot bizonyítani, és lehet mondani, hogy a NatGeo címlaptervezője, José Gamboa nem látta ezt a korábbi képet, valamint teljesen véletlenül jutott erre a következtetésre – de azért elég nehéz elképzelni, enyhén szólva is nagy a hasonlóság.

És mellesleg kicsit utánajártunk és láttuk, hogy például a Getty Imagesen is voltak már hasonló témájú fotómanipulációk (persze nem olyan szép és élethű, mint Bencéé és a NatGeóé). Így a végén az is előfordulhat, hogy senki sem lopott – de egy biztos, az ötlet közel sem annyira eredeti, mint amilyennek a Geographic címlapját látva elsőre éreztük...

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
13% Naná, és nagyon keményen.
38% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés