A Google olyan programot készített, ami ránézésre meg tudja mondani egy képről, hogy hol készült

A Google elég durván tolja a mesterséges ideghálózatok fejlesztését, most például PlaNet néven egy olyan programot fejlesztettek, ami akkor is képes beazonosítani, hogy hol készült egy fotó, ha azon nincsen földrajzi koordináta.

A PlaNet 90 millió geotagelt fotóból álló adatbázisból dolgozik, amelyeket összevet az ismeretlen képpel, így azonosítva be azok készítési helyét.

Egyelőre nem dolgozik rendkívüli pontossággal, hiszen a Flickerről összegyűjtött képekről csak 3,6%-os pontossággal tudta megállapítani, hogy melyik utcában készültek, és még a kontinenst is csak az esetek felében találta el, de ez már így is jobb eredmény, mint amire egy ember képes: hogy teszteljék a program hatékonyságát, a készítők tíz "sokat látott" embert ültettek le a PlaNet ellen, és ötvenből 28-szor a mesterséges hálózat győzött.

Ráadásul az emberekkel ellentétben a program rendkívül gyorsan továbbfejleszthető az adatbázis bővítésével, így elképzelhető, hogy később akár közel 100%-os pontossággal is meg tudja majd mondani, hogy hol készült egy-egy kép.

A „háború tubái” nagyon viccesen festenek, pedig fontos funkciójuk volt. A radarok felfedezése előtt ezekkel hallgatták le az eget.

A légi hadviselés I. világháborúban indult be igazán, vadászgépek mellett Zeppelinekkel is hajtottak végre bombázásokat. Hogy időben tudjanak reagálni a támadásra, létfontosságúvá vált, hogy minél hamarabb meghallják a közeledő gépek zaját, és felszállhassanak a légvédelem repülőgépei.

Mivel a gépek hangosak voltak, a hadseregek hatalmas lehallgató eszközöket építettek, amelyek dizájnja szinte országonként változó volt. A legtalálóbb elnevezést Japánban találták ki rájuk: a háború tubái.

Még a harmincas években is használatban voltak, de a repülőgépek sebessége és a radar felfedezése feleslegessé tette őket.

(Forrás: Mashable)

Szuperszámítógép=az emberiség kiirtására törő lángelme. Ezt a hollywoodi klisét aknázta ki gyönyörűen az IBM a legújabb reklámjában, amivel a Watson nevű szuperszámítógépüket hirdetik, Carrie Fisherrel a főszerepben.

A Csillagok háborúja Leia hercegnője a reklámban egy segítő csoportot vezet a világ leggonoszabb robotjainak, akik vagy leigázni vagy kiirtani szeretnék az emberiséget, de általában mindkettőt egymás után. Aztán egyszer csak feltűnik a hét nyelven beszélő, eminens Watson, és elszabadulnak az indulatok.

(A reklámban egyébként Steve Buscemi hangja is hallható, de kis fantáziával a robot kinézetéből is ki lehet találni, hogy melyiknek adta a hangját).