A reklám üzenete egyértelműnek tűnik, sokan azonban egészen mást látnak bele.
Kiverte a biztosítékot az Apple reklámja, ami a néhány napja bemutatott legújabb – minden eddiginél vékonyabb és brutálabb teljesítményű – iPad Pro népszerűsítéséhez készült. Ebben a nagyjából egyperces videóban az történik, hogy egy nagy ipari hidralikus prés összezúz többek között mindenféle hangszereket, régi típusú tévét, könyveket, festékeket, retro arcade videojátékot, majd amikor a préslemez felemelkedik, mindezek helyén egy ultravékony iPad Pro látható.
A reklám üzenete egyértelműnek tűnik, szimplán csak annyi akar lenni, hogy az új iPad Pro egy nagyszerű eszköz a kreatívkodók számára (amit szerintünk ötletesen sikerült is átadni). Sokan azonban mást látnak bele, mondván: az Apple kigúnyolja az emberi kreativitás évtizedes, gyönyörű találmányait, illetve azok feltalálóit, megalkotóit – a helyzet olyan súlyossá válhatott, hogy az óriásvállalat a hivatalos YouTube-csatornáján letiltotta a hozzászólás lehetőségét.
Erről a reklámról van szó:
UPDATE: Az Apple bocsánatot kért a reklámért – ahogy a vállalat marketingvezetője, Tor Myhren mondja az Ad Age című amerikai magazinban:
„A célunk, hogy mindig ünnepeljük meg, ha felhasználóink ezerféle módon fejezik ki magukat és keltik életre az elképzeléseiket az iPad segítségével. Ezzel a reklámmal azonban elvétettük a célt, és ezt nagyon sajnáljuk.”
(Forrás: Sky News)
Ez is érdekelhet: