Magyarországon épülhet fel Elon Musk szupervasútja, a Hyperloop

Mit szólnál hozzá, ha Budapestről kevesebb mint tíz perc alatt Pozsonyban lehetnél? Jó lenne, mi? Akkor kicsit kezdhetsz örülni, ugyanis a szlovák kormány megállapodást kötött a szupervonatot építő Hyperloop Transportation Technologies-szal, és a nagyszabású tervnek Budapest is a része.

Az elképzelés szerint a Musk-vonat Pozsonyt kötné össze Budapesttel és Béccsel, ami szupergyors közlekedést tenne lehetővé Ausztria, Szlovákia és Magyarország között: a több mint 1200 km/h-val közlekedő gyorsvasúttal a Bécs-Pozsony távolság mindössze nyolc, a Pozsony-Budapest út pedig tíz percbe telne, vagyis az a furcsa helyzet állhatna elő, hogy átszállással együtt is sokkal gyorsabban odaérhetnénk Budapestről Bécsbe, ha Pozsony felé indulunk.

Az biztos, hogy a szlovákoknak jól jönne a Hyperloop, hiszen Pozsony turisztikailag messze elmarad a két másik várostól, a szupervonattal való utazás lehetősége viszont minden bizonnyal sok turistát csalogatna hozzájuk Bécsből és Budapestről.

A jegyre azért még ne kezdj el spórolni, ugyanis a Hyperloopnak momentán még éppen az öt mérföld hosszú tesztpályáját építik Las Vegas mellett, és az is csak 2018 környékén lesz kész, vagyis egy valódi Hyperloop-vonal megépítése jó esetben is csak a következő évtizedben valósulhatna meg.

A „háború tubái” nagyon viccesen festenek, pedig fontos funkciójuk volt. A radarok felfedezése előtt ezekkel hallgatták le az eget.

A légi hadviselés I. világháborúban indult be igazán, vadászgépek mellett Zeppelinekkel is hajtottak végre bombázásokat. Hogy időben tudjanak reagálni a támadásra, létfontosságúvá vált, hogy minél hamarabb meghallják a közeledő gépek zaját, és felszállhassanak a légvédelem repülőgépei.

Mivel a gépek hangosak voltak, a hadseregek hatalmas lehallgató eszközöket építettek, amelyek dizájnja szinte országonként változó volt. A legtalálóbb elnevezést Japánban találták ki rájuk: a háború tubái.

Még a harmincas években is használatban voltak, de a repülőgépek sebessége és a radar felfedezése feleslegessé tette őket.

(Forrás: Mashable)

A Chinook helikopter egy rezonancia-vizsgálat alatt döntött úgy, hogy szétszereli magát.

A talajrezonancia egy elég izgalmas dolog: gyakorlatilag a helikopter rotorjának és futóművének együttes erőfeszítése eredményeképpen bekövetkező önlengés, ami szélsőséges esetben akár darabjaira is rázhatja a gépet, ahogy ezzel a CH-47 Chinookkal is történt.

Bár véletlenszerűen elég ritkán következik be, azért nem példa nélküli a dolog, így a helikopterek terheléses tesztjénél általában ezt is szándékosan előidézik, hogy kipróbálják, mit bír a madárka.