Ez a zsűri tényleg nehéz helyzetben volt: Európa legnevesebb autó-szépségversenyén a világ leggyönyörűbb és legdrágább autói közül válogatott.
Az olaszországi Concorso d'Eleganza pontosan olyan, ahogy egy űberpuccos szuperautó-szépségversenyt képzelsz: egészen mesés környezetben milliárdosok sétálgatnak felbecsülhetetlen értékű autók és motorok között. Patinás járművekhez persze nem csak luxuskörnyezet, hanem patinás rendezvény is illik: az olaszországi Comói-tó partján 1929-től a háborúig évente mutatták be az autógyárak és karosszériacégek újdonságaikat, aztán néhány próbálkozás után 1986-ig szünet volt, azóta újra az azóta veteránkorú és a friss tanulmánymodelleké a Villa d'Este parkja. A kilencvenes évek vége óta a BMW a főszponzor, nem csoda, hogy egy motorlegenda-reinkarnációval és egy hatalmas luxuskupéval is készültek.
A nemzetközi veteránjármű-szövetség (FIVA) igazolásával rendelkező, tökéletes állapotú és persze üzemképes oldtimerek és koncepcióautók nem csak úgy sorakoznak egymás mellett, egy szakértő zsűri értékeli is őket. A legnagyobb figyelmet mindig a nagydíjnak számító Best of Show, illetve a leg… koncepcióautónak ítélt kocsi váltja ki.
Nehéz lenne vitatkozni a döntésükkel: a tanulmányautók közül az Alfa Romeo Disco Volante tetszett nekik legjobban, a Best of Show cím pedig az erősen autóőrült divattervező jelentős kollekciójának egyik becses darabja, az 1938-as Bugatti 57S Atlantic lett, amelytől ha megválna, biztosan felkerülne a világ legdrágábban eladott autóinak toplistájára.
(Fotó: BMW)