Szebben mondva: nem tudatos. A környezetvédelem gyakorlatilag lényegtelen.

Mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya, akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémium minőség, a magyar eredet, a GMO- és E-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás.

Az OTP Agrár megrendelésére készített felmérésből kiderül még:

  • a vásárlók 58 százaléka nem nevezhető tudatosnak, mivel nem foglalkoznak a termék előállítási módjával, származási helyével vagy beltartalmával
  • minden harmadik magyar vásárló az ár-érték arányt sem nézi
  • a magyar vásárlók 62 százaléka tartja magát tudatosnak, a tudatosság azonban mindenkinél mást jelent

mindössze 7 százalék szerint fontos, hogy a termék környezetbarát legyen

  • a származási helyre még kevesebb, 3 százalékuk figyel a származási helyre
  • a kutatásban résztvevők fele hallott már a fairtrade-ről, azaz a méltányos kereskedelemről, de csak harmaduk tudja, mit is jelent.

Ez is érdekelhet:

Minél jobbat eszünk, annál többet pazarlunk

Amerikában majdnem napi fél kiló élelmiszert dobnak ki az emberek.

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

A legszörnyűbb lakóközösség lakógyűlésére is elmegyünk Sophie helyett

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés