Szebben mondva: nem tudatos. A környezetvédelem gyakorlatilag lényegtelen.
Mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya, akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémium minőség, a magyar eredet, a GMO- és E-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás.
Az OTP Agrár megrendelésére készített felmérésből kiderül még:
- a vásárlók 58 százaléka nem nevezhető tudatosnak, mivel nem foglalkoznak a termék előállítási módjával, származási helyével vagy beltartalmával
- minden harmadik magyar vásárló az ár-érték arányt sem nézi
- a magyar vásárlók 62 százaléka tartja magát tudatosnak, a tudatosság azonban mindenkinél mást jelent
mindössze 7 százalék szerint fontos, hogy a termék környezetbarát legyen
- a származási helyre még kevesebb, 3 százalékuk figyel a származási helyre
- a kutatásban résztvevők fele hallott már a fairtrade-ről, azaz a méltányos kereskedelemről, de csak harmaduk tudja, mit is jelent.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI)