Az ok nem az, amire gondolnánk.
A sebességet a biztonsággal szokás összefüggésbe hozni: ha kisebb a sebesség, kisebb a baleseti kockázat. Ez igaz, Hollandiában viszont nem ezért csökkentik a sebességet 100 km/h-ra,
hanem a nitrogéncsökkentés érdekében.
Az ország ugyanis évek óta túllépi az Európai Unió nitrogén-kibocsátási határértékeit, ezért májusban már bírósági határozat kényszerítette építési munkák ezreinek leállítására, vagy szüneteltetésére.
A nitrogén-oxidok azonban nemcsak az építőiparban használt dízelgépekből, hanem – főleg a dízelmotoros – autókból és teherautókból is származnak, a kibocsátás pedig kisebb sebességnél kisebb.
Az intézkedést Mark Rutte miniszterelnök jelentette be, de ő is elismerte,
hogy a sebességkorlátozás "pocsék lépés", amely senkinek sem tetszik,
ám ez járul hozzá a legjobban a célok eléréséhez.
Ezenkívül az állati takarmányok fehérjemennyiségét is szabályozzák, ezzel elősegítik az nitrogéntartalmú ammónia csökkentését az állatok vizeletében. A talajban vagy a talajvízben található, általában nitrátok formájában előforduló nitrogén ugyanis a mezőgazdasági műtrágyákból, vagy szennyvízből származik.
Hollandiában az egy főre eső nitrogén-kibocsátás az EU átlagértékének négyszerese,
ennek becslések szerint 61 százaléka származik a mezőgazdaságból. A következő hónapokban további lépéseket tesznek az Európai Unió kibocsátási határértékeinek teljesítéséért.
Ez is érdekelhet:
Elindult a Rakéta, a Player jövőmagazinja!
November elején startolt el új magazinunk, a Raketa.hu, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire.
Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okos otthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót.
Kövesd be a Rakéta Facebook oldalát, hogy biztosan ne maradj le a jövőről!