A Nio nem csupán egy a sok kínai autómárka közül, ezért érdemes figyelni rájuk, amikor bemutatják a Tesla Model S ellenfelének szánt elektromos autójukat.

A Nio először akkor hallatott magáról, amikor az elektromos hajtású szuperautója rekordot döntött a Nordschleifén.

Egy kínai szuperautó máris megdöntötte a Lamborghini rekordját

Máris letaszították a trónról a Huracánt, de azért ott az apró betűs rész is.

Az újonnan alapított kínai autómárka mostanra három szabadidő-autót kínál, részt vesz a Formula E-ben, tavaly több mint 44 ezer autót adott el, és valósággal vonzza a befektetőket, amivel a világ egyik legértékesebb autógyárója lett, megelőzve a Daimlert és a General Motorst is. Ha tehát új modellt mutatnak be, akkor érdemes figyelni rájuk.

Így nézett ki a Nio ET még tanulmányautóként:

Az ET7 névre keresztelt újdonság egy felsőkategóriás szedán, amit egyértelműen a Tesla Model S konkurensének szánnak,

és igyekeznek mindenben felülmúlni az amerikai riválist. Még a méretével is, az 5,1 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,51 méter magas szedán a Teslánál is nagyobbra nőtt. A tengelytávja 3,06 méteres, és az áramvonalas, rejtett kilincses karosszéria 0,23-as légellenállási együtthatója is figyelemreméltó.

Az első kerekeket egy 180, a hátsókat egy 300 kilowattos elektromotor hajtja, ezzel az ET7 kombinált teljesítménye 655 lóerő,

a maximum nyomatéka 850 Nm. A Nio szedánja 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, és ha ebben nem is kelhet versenyre a Teslával, a hatótávja mindenképpen érdekesnek ígérkezik. A Nio ugyanis szilárdtest-akkumulátort ígér hozzá, aminek a kapacitása 70, 100 és 150 kilowattóra közül választható.

A legkisebb akkumulátorral a hatótáv 500 kilométer, igaz, még a korábbi NEDC mérés szerint, a középsővel 700, a legnagyobbal már 1000 kilométert ígér a Nio.

A belső tér a Teslához hasonlóan minimalista, egy 10,2 colos kijelzővel a kormánykerék mögött, és egy 12,8 colos érintőképernyővel a középkonzolon. A felszereltségből a lézeres-kamerás önvezető rendszer, a head-up display, az üvegtető, a szellőztethető ülések és a 23 hangszórós hifi sem hiányzik.

A Nio elektromos szedánjának alapára 448 ezer jüan lesz, ami több mint 20 millió forintnak felel meg, de meg lehet venni akkumulátor nélkül is 378 ezer jüanért, mintegy 17 millió forintért, és az akkuért 980 jüanos, 45 ezer forintos bérleti díjat kell fizetni havonta – külön érdekesség, hogy az ET7-est cserélhető akkumulátorosra tervezték.

Az első példányok csak 2022 elején kerülnek piacra, de a Nio elszántságát látva nem kételkedünk a sikerében.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés