A nyolcvanas években egészen elképesztő tuningcsomagot is választhatott az, aki nem volt elégedett a Mercedese gyári megjelenésével. A Koenig például alaposan kiszélesítette ezt a V8-as motorral hajtott 450 SL-t.

Az R 107-es széria a leghosszabb ideig gyártott generációja a Mercedes-Benz SL-nek, és a pályafutása során olyan egészen elképesztő változatok is születtek belőle, mint a Koenig által alaposan kiszélesített példány. A képeken látható autó eredetileg 1980-ban készült, és három éve festették újra feketére, hogy még ördögibb legyen.

A roadster új vászontetőt is kapott, de még sokoldalúbb azzal a feketére fényezett, fűthető hátsó szélvédős keménytetővel, amivel fotózták.

Az izmos hátsójához remekül illenek a 16 colos BBS könnyűfém kerekek,

amelyekre elöl 225, hátul 275 milliméter széles abroncsok kerültek, egy több mint negyvenéves autón ezek már elég nagynak számítanak.

Az utastere kissé eklektikus, de mindenképpen illik a Koenig-féle Mercedes stílusához. Recaro a kormánykerék és a sportülés is, az utóbbi egy Porschéből származik, a vörös bőrkárpitján kívül a fejtámaszba épített Blaupunkt hangszórók is érdekesek rajta.

Még az arany féknyergekre és a zebramintás fabetétre sem lehet haragudni egy ennyire extravagáns autón.
A 450 SL motorja a 4,5 literes, 160 lóerős V8-as, ami háromfokozatú automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

Nem derült ki, hogy izmosabb lenne, de a 270 km/h-ig skálázott kilométerórája 60 ezer mérföldet mutat, ami elég kevés. A Koenig-féle SL most a Bring a trailer aukcióján szerezhető be, és jelenleg 35 ezer dollárnál tart a licit, ez 12 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Szinte még sosem használták ezt a youngtimer Mercedest

Lehet, hogy egy-két hónap alatt többet vezetsz, mint amennyit ez az SL ment 24 év alatt.

Las Vegas sztárjának építették ezt a furcsa Mercedest

Bobby Ewinggal szemben nem elégedett meg a szériamodellel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában