A modern technikája és kiváló teljesítménye mellett azzal is bevonult a Formula–1 történelmébe a Williams 1991-es autója, hogy Mansell ezen taxizta Sennát. A ’92-es világbajnok most megválna ettől a csodás géptől.

Nigel Mansell a Formula–1 egyik legtehetségesebb pilótájának számított, amit az 1992-ben megszerzett világbajnoki címével is igazolt. A nevéről pedig azonnal az a Williams juthat eszedbe, aminek az utódjával később elhódította a bajnokságot, majd a gyűjteményébe került, most pedig aukción keresik az új tulajdonosát.

Az Adrian Newey által tervezett FW14-es a szupermodern technikájával keltette fel a figyelmet.

Az aktív felfüggesztés és a félautomatikus váltó ebben a szériában jelent meg, de a blokkolásgátlót és a kipörgésgátlót is használták benne. A fejlett aerodinamikája és a Renault által szállított 3,5 literes V10-es motorja tette igazán ütőképes versenygéppé.

A ’91-es Williams azonban nem csak a teljesítményével vonult be a Formula–1 történelmébe, hanem egy világhíres gesztussal is.

A szezon felénél Senna a McLarennel már négy pole pozíciót és négy futamgyőzelmet szerzett, a kettős világbajnok kimagasló formában érkezett a Brit Nagydíjra. A hazai pályáján viszont Mansell nem hagyott kétséget a képességei felől.

Silverstone-ban a leggyorsabb kört és a pole pozíciót is elhódította Mansell,

majd Berger, Prost és Senna előtt végül a futamgyőzelmet is behúzta. Senna ugyan végül megszerezte a harmadik és sajnos utolsó világbajnoki címét az év végén 1991-ben, de abban az évben a Brit Nagydíjat nem tudta elvenni Mansell elől.

A futam a leginkább azért marad emlékezetes, mert Senna a nagy hajszában kifogyott az üzemanyagból, ám mivel Mansell mindig is egy úr volt, felkapta Sennát

a Williams oldaldobozára, és elfuvarozta a boxba. A bíróknak ugyan nem nyerte el a tetszését az akció, de a két pilóta végül komolyabb következmények nélkül megúszta a dolgot.

A Williams a szezon végén Mansellnek ajándékozta az autót, aki a kollekciója ékét a mai napig kiváló formában tartotta. Az eredeti festése is megvan, de sajnos a motor hiányzik belőle, a Renault-val kötött megállapodás értelmében ugyanis a csodás hangú V10-est a pályafutása végén kiszerelték és a francia gyártóhoz szállították.

Mansell autója még motor nélkül is gyönyörű, bármely gyűjtemény dísze lehet. A ’92-es világbajnok most megválna tőle, májusban az RM Sotheby’s aukcióján keresik az új tulajdonosát. A becslések szerint 1,5 és 3 millió euró közötti áron megy majd el, azaz akár egymilliárd forintnak megfelelő összegre is szükség lehet az F1-történelem ezen szeletéhez.

(Képek: Getty Images, RM Sotheby's)

Ez is érdekelhet:

Schumacher Benettonja 1992-ből még mindig csodás formában van

Az első győzelmét ezzel a típussal aratta, most árverésre kerül.

Hihetetlen összegért eladó Niki Lauda Formula–1-es autója 1975-ből

Abban az évben szerezte első világbajnoki címét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában