Bár mindenki tartotta a 2023-as költséglimitet, ketten mégis fizethetnek.

A Formula–1 világában idén először kötelezték az csapatokat a motorokra vonatkozó költségkorlát betartására, és bár minden gyártó sikeresen limit alatt tartotta a 2023-as költségeket, két motorgyártó mégis büntetést kapott összesen egymillió dollár, azaz ∼374 millió forint értékben:

A Honda 600 ezer dollárt, az Alpine pedig 400 ezer dollárt fizethet ki egy elfogadott megállapodás értelmében.

Az FIA szerint a Red Bull japán motorpartnere (Honda) nem megfelelő dokumentációt nyújtott be, mivel több költséget is hibásan számolt el. Az Alpine kisebb büntetést kapott, mert késve küldte be a dokumentumait, és bizonyos adatokat kihagyott. Az FIA tehát eljárási hibák miatt rótt ki bírságot a gyártókra, nem pedig a költségkeret túllépése miatt, vagyis egyik gyártónál sem merült fel szándékos szabályszegés, így előnyük sem származott a hibákból. Mivel mindkét gyártó teljes együttműködést mutatott az eljárás során, így az FIA megengedte, hogy a helyzet megoldódjon anélkül, hogy komolyabb szankciók merültek volna fel.

Eközben az Alpine tulajdonosa, a Renault bejelentette, hogy 2026-tól leállítja F1-es motorfejlesztési programját, várhatóan a Mercedes motorjait fogja használni.

(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

„Még Hamilton sem érhet fel Schumacherhez, fényévekre van tőle”

Hét világbajnoki cím és hét világbajnoki cím között is van különbség.

Az F1-ben csak három csapatfőnök hozhat döntéseket

Günther Steiner élesen kritizálta a Formula–1 jelenlegi döntéshozatali rendszerét.

A volt Ferrari-csapatfőnök nem igazolta volna le Lewis Hamiltont, el is mondta, miért

Hiába hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, nem mindenki szerződtetné.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés