Bár mindenki tartotta a 2023-as költséglimitet, ketten mégis fizethetnek.

A Formula–1 világában idén először kötelezték az csapatokat a motorokra vonatkozó költségkorlát betartására, és bár minden gyártó sikeresen limit alatt tartotta a 2023-as költségeket, két motorgyártó mégis büntetést kapott összesen egymillió dollár, azaz ∼374 millió forint értékben:

A Honda 600 ezer dollárt, az Alpine pedig 400 ezer dollárt fizethet ki egy elfogadott megállapodás értelmében.

Az FIA szerint a Red Bull japán motorpartnere (Honda) nem megfelelő dokumentációt nyújtott be, mivel több költséget is hibásan számolt el. Az Alpine kisebb büntetést kapott, mert késve küldte be a dokumentumait, és bizonyos adatokat kihagyott. Az FIA tehát eljárási hibák miatt rótt ki bírságot a gyártókra, nem pedig a költségkeret túllépése miatt, vagyis egyik gyártónál sem merült fel szándékos szabályszegés, így előnyük sem származott a hibákból. Mivel mindkét gyártó teljes együttműködést mutatott az eljárás során, így az FIA megengedte, hogy a helyzet megoldódjon anélkül, hogy komolyabb szankciók merültek volna fel.

Eközben az Alpine tulajdonosa, a Renault bejelentette, hogy 2026-tól leállítja F1-es motorfejlesztési programját, várhatóan a Mercedes motorjait fogja használni.

(Forrás: Motorsport.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

„Még Hamilton sem érhet fel Schumacherhez, fényévekre van tőle”

Hét világbajnoki cím és hét világbajnoki cím között is van különbség.

Az F1-ben csak három csapatfőnök hozhat döntéseket

Günther Steiner élesen kritizálta a Formula–1 jelenlegi döntéshozatali rendszerét.

A volt Ferrari-csapatfőnök nem igazolta volna le Lewis Hamiltont, el is mondta, miért

Hiába hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, nem mindenki szerződtetné.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában