A modellváltás még odébb van, de a Peugeot-nál már tervezgetik, hogy milyen lesz a 3008 és 5008 utódja, amiből nagyteljesítményű, nagy hatótávú elektromos változatot is készítenek.
2016-ban jelent meg a Peugeot 3008 jelenleg is kapható generációja, ami az eltalált kialakításával az európai év autója díjat is elnyerte, és a hétüléses változatával, az 5008-cal együtt a francia márka egyik legsikeresebb modellje.
A leváltása még évekre van, de a Peugeot-nál már az utódokon gondolkodnak, és ezekről árult el néhány részletet Gilles Vidal, a márka leköszönő dizájnfőnöke a vele készült interjúkban.
A jövőben még jobban elválaszthatják egymástól a 3008 és az 5008 stílusát, az előbbi még sportosabb és elegánsabb lesz,
akár a térkínálat rovására is, az utóbbi pedig a mostaninál is praktikusabb lesz, akár függőleges hátsóval és oldalfalakkal. A dizájnról ennél többet még nem árultak el, hiszen a 3008 és 5008 is éppen most esett át a ráncfelvarrásán, mi a 2015-ben bemutatott Quartz tanulmányautót választottuk illusztrációnak.
Lehet, hogy az elektromos autóké a jövő, de a Peugeot szerint a két új modell
olyan padlólemezre épül, ami még a belsőégésű motorok használatát is támogatja, így nem zárják ki a plug-in hibrid hajtás gyártását sem.
Az új 3008 és 5008 azonban elsőként kapja meg azt a platformot, amire 60-100 kilowattóra közti akkumulátorral szerelt, egy vagy két villanymotoros elektromos autóvá teszi a francia újdonságot.
A Peugeot elektromos crossoverének teljesítménye 136 és 340 lóerő közé várható, és a hatótáv egy feltöltéssel elérheti a 650 kilométert is. Mindezt annak köszönheti, hogy az autóba már a PSA és a Total által közösen fejlesztett új generációs, nagyobb energiasűrűségű, egyben olcsóbb akkumulátor kerül. A Peugeot közleménye szerint az elektromos változatban is érkező modellpáros a tervek szerint 2023-ban mutatkozhat be.