A megjelenésük idején még alulértékelték őket, ezért elég ritkák ezek az autók, pedig sok élményt tartogatnak, és nemsokára drága klasszikusokká válhatnak. 8 tipp az Audi RS2-től a VW Golf R32-ig.
Audi RS2
Az Audi és a Porsche együttműködésében készült, 2,2 literes, öthengeres, turbós motorja 315 lóerős, így 5,4 másodperc alatt gyorsít százra és 262 km/óra a vége. Kinézted volna ezt egy kombiból a kilencvenes évek közepén?
Persze a Porsche 911-ről származó irányjelzők és a 968 Club Sportról átkerült könnyűfém kerekek igencsak árulkodók. Az RS Audik sorát elindító kombit jelenleg 20-60 ezer euró között kapni, és már csak felfelé fog menni az ára.
BMW M Coupé
Sokáig nem tudták eldönteni a rajongók, hogy szeressék vagy utálják a Z3 kupéváltozatát, aminek formája igencsak megosztónak bizonyult 1997-ben. Pedig az M3-as BMW motorját kapta, a soros hathengeres pedig kezdetben 321 lóerős volt, amivel 5,4 másodperc alatt gyorsított százra. Nem fogyott elég jól, ezért négy év után leállították a gyártását, így ma egyre nehezebb eladó példányt találni. Ami van, azt 12-92 ezer euró között kínálják.
Ford Racing Puma
Csajos autónak tartják a Pumát, pedig a Mazda MX-3 és az Opel Tigra ellenfeléből igazi sportváltozat is készült. A Racing Puma kiszélesített sárvédői alumíniumból vannak, alájuk Speedline alufelnik kerültek, amitől máris jobb lett a kis Ford kiállása.
Az 1,7 literes négyhengeresből is kihoztak még néhány lóerőt, a 160 lóerős motor így könnyen repítette az alig egytonnás Pumát. Új korában elég drága volt ahhoz, hogy ne vegyenek sokat belőle, így az eredetileg tervezett ezer darabos szériának csak a felét gyártotta le a Ford. Sajnos csak jobbkormányost találsz belőle.
Lotus 340R
Számtalan különleges Lotus készült már az idők során, de talán a 340R a legizgalmasabb közülük. A különálló kerekekkel a tető nélküli Lotus úgy néz ki, mint egy versenyautó, és legalább annyi élményt is nyújt. 1,8 literes, kihegyezett motorja 180 lóerős, és mivel a 340R csak 660 kilogrammot nyom, ezért 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, ami nemcsak az ezredfordulón, hanem még ma is elismerésre méltó adat. A nevéhez illően 340 darabot gyártottak belőle, ma 34-69 ezer euró között lehet megcsípni egyet.
Opel Speedster
Kevesen számítottak rá, hogy az Opel ilyen izgalmas autóval rukkol elő 1999-ben, és arra még kevesebben, hogy egy évvel később gyártásba is küldi. A Speedster alumínium térváza és a futómű elemei a Lotustól származtak, és mivel csak 870 kilót nyomott, a 2,2 literes, 147 lóerős Opel-motor elég jól vitte, 5,9 másodperc alatt gyorsult százra.
2003-ban aztán megkapta az Opel kétliteres turbósát 200 lóerővel, így 4,9 másodpercre olvadt a százas sprint ideje. Az emblémája miatt nincs nagy presztízse, de 13-36 ezer euró között még ma is hozzá lehet jutni egyhez.
Renault Clio V6
V6-os motorral szerelt Clio? Az ötlet eléggé őrültségnek tűnt ahhoz, hogy a Renault valóra váltsa az 1998-as párizsi szalonon bemutatott koncepciót. A 2001-ben piacra dobott Clio V6 igazi kuriózumnak számított, és bár az első teszteken kezelhetetlennek bizonyult, a Renault nem adta fel, és a ráncfelvarrott Clióból is elkészítette a V6-os szörnyeteget.
Az alaposan kiszélesített autó hátsó üléseinek helyére 2,9 literes V6-os került eleinte 230, később 255 lóerővel, amivel 6 másodperc alatt gyorsult százra. Szellemi elődje, az R5 Turbo már keresett veterán lett, és hasonló sors várhat a V6-os Clióra is, amit 28-58 ezer euró között kínálnak.
Renault Sport Spider
Még egy középmotoros Renault, ezúttal egy kicsit izgalmasabb formában. Az Alpine gyárában készült az 1995-ben bemutatott Sport Spider, aminek a fogadtatása nem sikerült jól, a korabeli tesztekben lenyomta az akkor szintén új Lotus Elise.
Pedig a Sport Spider sem rossz, hiszen a Clio Williams 150 lóerős kétliterese került az alumínium térvázas, műanyag karosszériás sportkocsiba, ami 6,5 másodperc alatt gyorsult százra. A formája akár egy tanulmányautóé, főleg mert a legtöbb példányán még szélvédő sincs. 1999-ig csupán 1685 darabot gyártottak, ezért ritka, de nem elérhetetlen típus, 34-55 ezer euróért adják.
Volkswagen Golf R32
A négyes Golf kínálatának igazi gyöngyszeme volt az R32, amibe az Audi TT-ből származó 3,2 literes, 241 lóerős V6-os motort szereltek, hozzá pedig a világ első duplakuplungos automatizált váltója (DSG) kapcsolódott. 2002-ben mutatták be az összkerékhajtású R32-t, ami 6,6 másodperc alatt gyorsult százra és akár 247 km/órával is száguldhatott, miközben nagyvonalakban úgy nézett ki, mint bármelyik másik Golf.
Máig ezért szeretik sokan, na és persze az elképesztően izgalmas hangjáért. Az összeállításban ezért az autóért lehet a legolcsóbban hozzájutni, a németeknél már 8 ezer euróért van, de az utolsó példányokat 28 ezerért hirdetik.
Melyiket állítanád be a garázsodba?
(via)