Dízelbotrány, még mindig.

Bár a Volkswagené a dicsőség szégyen, hogy névadója lehetett az autók károsanyag-kibocsátási manipulációjának, sorra derül ki más autógyártókról is a csalás.

Pénteken 96 ezer Opel visszahívását rendelte el a német közúti közlekedési hatóság (KBA), mert a 2013 és 2016 között gyártott, Euro 6 környezetvédelmi besorolású motorral szerelt

Insignia, Cascada és Zafira modellek a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében találtak szabálytalan szoftveres megoldást.

A kocsikat vissza kell rendelni szervizre, hogy a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítsák a szabálytalan, fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozó szoftvert.

A gyártó 23 ezer autónál önkéntes alapon már elvégezte a műveletet, most pedig az összes többinél is el kell végeznie – áll a KBA közleményében, amely szerint a szabálytalan motorvezérlő rendszerrel szerelt autók közül 64 ezret Németországon kívül helyeztek forgalomba.

A Volkswagen dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízeljármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit, és a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja.

A VW elismerte a csalást, amely világszerte mintegy 11 millió gépjárművét érintett, és nyomasztó autótelepeket létrehozását eredményezte:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
16% Naná, és nagyon keményen.
37% Igen, de menedzselhető.
47% Szerencsére nem.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés