John Elkann igyekezett tisztázni a Ferrarinál zajló változások okait, de nem fogalmazott teljesen egyértelműen.

A Ferrari menesztette  a csapatfőnök Arrivabenét, aki négy év alatt sem volt képes a csúcsra juttatni az olasz istállót, pedig utolsó két évében bajnok autóval küzdhetett a Mercedes és Lewis Hamilton ellen. Helyére a motorzseninek tartott technikai vezetőt, Binottót nevezték ki, akinek nagyban köszönhető, hogy igazán versenyképes gép került a csapat elé, a pilóták alá 2017-ben és 2018-ban.

Persze a trónfosztás után rögtön elkezdődtek a találgatások, hogy miért is történt meg ez a személycsere. Többek között felmerült, hogy Arrivabene belső hatalmi harc és/vagy a nyár közepén elhunyt Ferrari-elnök, Sergio Marchionne végakaratának áldozata lett. Az olasz istálló új vezetője, John Elkann egy nyílt levélben próbálta tisztázni a dolgokat:

„Mattia Binotto kinevezése a Ferrari csapatfőnökeként nem egy menedzsmenthez kötődő fordulatot jelent, és az nem is a csapaton belüli állítólagos nézeteltérésekből ered. Éppen ellenkezőleg, a döntés Maurizio Arrivabenével egyetértésben született meg, aki négy éve alatt fáradhatatlanul azon dolgozott, hogy a Scuderia újra olyan versenyképes legyen, mint amit megérdemel.

Szükséges volt, hogy megerősítsük a csapat szervezetének felépítését egy olyan figurával, akinek technikai felkészültsége nem kérdéses. (...) Mattia munkája már el is kezdődött, és azon alapul, ami az elmúlt években történt. Ez egyértelműen nem egy szakítás, hanem egy folytonosság, amelynek célja a fejlődés”

Elkann egyébként azt is cáfolta, hogy a korábbi csapatfőnök, Stefano Domenicali visszatér a Ferrarihoz, valamint azt sem erősítette meg, hogy Mick Schumacher a maranellóiak akadémiájához csatlakozik, illetve hogy Pascal Wehrlein mellett a csapat másik tesztpilótája lesz.

Amúgy meg van, aki szerint...

(Fotó: formula1.ferrari.com)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon