Merész lépés volt a Renault-tól, hogy a sikeres Megane nevét egy teljesen új elektromos autóra használta el. Mégsem hagyja autó nélkül azokat, akik belsőégésű motoros kompakt autót keresnek, nekik készül a most bemutatott Symbioz.
Megszokhattuk már a Renault-tól, hogy egy korábban tanulmányautón megjelent nevet adnak egy későbbi szériagyártású modellnek. Így indult a pályafutása a mára jól ismert neveknek, például a Megane a nyolcvanas évek végén még egy áramvonalas szedán tanulmánya volt, míg a kilencvenes éveket egy kétüléses roadster koncepciójával indították, amelyet Lagunának hívtak. A most bemutatott Symbioz is egy tanulmányautó neve volt korábban.
Kérdezhetnéd, hogy mi szükség volt még egy kompakt szabadidő-autóra a Renault kínálatában, nem volt nekik már egy jó pár eddig is?
De igen, a kínálat átalakítása viszont oda vezetett, hogy akik korábban a Megane méretében kerestek maguknak autót, eddig tanácstalanul állhattak. Az új Megane és Scenic is elektromos autó lett, a Kadjar utódjaként bemutatott Austral pedig olyan nagy lett, hogy maradt hely alatta még egy modellnek.
Az új Symbioz nem a korábbi Megane alapjára épül, hanem azt a platformot használja, amit többek közt a Clio, a Captur és az Arkana is.
A méretével is éppen ezek között helyezkedik el, 4,41 méteres hosszával a Symbioz nagyobb, mint a 4,23 méteres Captur, de kisebb, mint a 4,51 méteres Austral és a 4,57 méteres Arkana. Az 1,8 méter széles és 1,58 méter magas Symbioz ezzel a házon belüli, nemrég megújult Nissan Qashqai riválisának is számít.
Nem meglepetés a dizájnja, hiszen a Renault új stílusa szerint szabták az eltalált arányú karosszériát,
ezeket a vonalakat kapta meg a nemrég megújult Captur is. Retró stílusú emblémája mögött érdekes mintájú a hűtőmaszk, míg a légbeömlője valójában alatta található, a menetfényeket pedig a lökhárító két sarkába állították. A legújabb Renault-modellekhez hasonlóan a Symbioz is elérhető lesz sportos hangulatú Esprit Alpine változatban.
A Renault azoknak a vevőknek szánja a Symbiozt, akik eddig a korábbi Megane-t vagy Scenicet nézték ki,
és ennek megfelelően praktikus belső teret alakítottak ki benne. A hátsó üléseket például 16 centiméteres sínen lehet tologatni, mint egy egyterűben, ezzel 492-ről 624 literesre növelhető a csomagtér mérete. A műszerfal elrendezése a Captur után ismerős lehet, és újdonság a Scenicben látott, gombnyomásra elhomályosítható üvegtető.
A Symbioz tehát nem elektromos autó, az elsőként bejelentett változata az E-Tech Hybrid,
amely a Renault által fejlesztett, és egyre több modelljében megtalálható hibrid rendszert kapja, 1,6 literes szívómotorral, spéci automatával és 145 lóerős kombinált teljesítménnyel. A Symbioz jelentőségét a hatvanas években korszakalkotó, a középkategóriát elindító R16-hoz hasonlítja a Renault, és meglátjuk, hogy lesz-e annyira népszerű.
Ez is érdekelhet: