A Megane új generációjából elektromos autó lett, de a Renault nem mondott le teljesen a benzines modellekről. A hamarosan bemutatkozó új Symbioz léphet az egykor népszerű kompakt autó helyére.
A Renault alaposan átalakította a kínálatát az utóbbi években. A Megane új generációja egy tisztán elektromos hajtású crossover lett, és a Scenic sem egyterű többé, hanem elektromos szabadidő-autó vált belőle. A Renault azonban nem mond le a benzines modellekről, és az Arkana és az Austral mellé hamarosan bemutatnak még egyet.
Az új modell nevét már elárulták, és a Symbioz nemcsak szimbiózist jelent, hanem egy korábbi tanulmányautó után nevezték el.
Nem először csinál ilyet a Renault, hiszen többek közt a Megane, a Scenic és a Laguna nevét is egy koncepcióautó viselte először, mint ahogyan a Fluence, a Koleos és a Talisman is egy tanulmányautó neve volt korábban.
A Renault egyúttal a Symbioz főbb paramétereit is elárulta, és így már tudjuk, hogy hová tegyük ezt a szabadidő-autót a francia márka jelenlegi kínálatában.
4,41 méteres hosszával a Symbioz nagyobb lesz, mint a 4,2 méteres új, elektromos Megane, de kisebb, mint a 4,51 méteres Austral és a 4,56 méteres Arkana, ezzel sok vásárló érdeklődésére számíthat. A kínálat csúcsán pedig ott a kupéformájú Rafale és a hétüléses Espace, és mára ezek is szabadidő-autóvá váltak.
A műszaki tartalmáról azt lehet tudni, hogy a Renault saját, 145 lóerős hibrid hajtását kapja meg a Symbioz, aminek a tömege nem haladja meg a 1,5 tonnát. A Renault-nál büszkék még a hatalmas panorámatetőre, aminek nincs árnyékolója, de gombnyomásra lehet elsötétíteni. A részletekre sem kell sokat várnunk, a Symbioz még idén tavasszal bemutatkozik.
Ez is érdekelhet: