Az Espace nevéről a tágas családi egyterű jut eszedbe, és a Renault nem adja fel az ikonikus nevet, de már egy egészen más modellt jelöl vele. Az új generáció többé nem egyterű, hanem az Austral szabadidő-terepjáró hosszabb, hétüléses testvére.

Negyven évvel ezelőtt az első európai egyterű volt az Espace, de a most bemutatott hatodik generációja szakít a recepttel. A Renault már az előző szériából is crossovert csinált, az új modell pedig tagadhatatlanul egy szabadidő-terepjáró lett, tulajdonképpen nem más, mint az Austral hosszabb, hétüléses testvérmodellje.

Az újdonság méretét pontosan az új Austral és az előző Espace közé lőtte be a Renault.

A hossza 4,72 méter, ami azt jelenti, hogy 14 centivel rövidebb és hárommal alacsonyabb az elődjénél, de 215 kilogrammal könnyebb is nála. Ugyanakkor 21 centivel hosszabb, mint az Austral, hasonló szerepet játszik a kínálatban, mint a Volkswagennél a Tiguant kiegészítő Tiguan Allspace.

Nem meglepő, hogy az új Espace berendezése nagyon is ismerős lehet az Australból.

A kormánykerék mögé 12,3 colos képernyő került, középen 12 colos érintőkijelzőn Google-alapú fedélzeti rendszer fut, és a neves elődök hagyományait folytatva rengeteg pakolórekesz található az 1,33 méter hosszú panorámatetővel megvilágított utastérben, ezek űrtartalma összesen 39 litert tesz ki.

Mekkora az Espace belül?

Ötüléses az alapmodell, 581 literes csomagtartóval, míg a hétüléses változatban öt ülés mögött 477 literes, hét ülés mögött pedig 179 literes tér marad, minden ülést lehajtva 1818 litert lehet kihasználni. A harmadik sorba bejutást a 22 centiméteres sínen eltolható második sori ülések egyszerűsítik le, de a leghátsó ülések inkább rövid távokra alkalmasak.

Az Austral mintájára az új Espace is hibrid hajtással készül,

ami egy 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres benzinesből, egy 70 lóerős meghajtó elektromotorból és egy 25 lóerős indítógenerátorból áll. A kombinált teljesítmény 200 lóerő, a 2 kilowattórás akkumulátorral pedig rövidebb távokon tisztán elektromos hajtással is képes gördülni az autó.

A belépőmodellt leszámítva széria a korábbi Renault-típusokból ismerős 4Control hátsókerék-kormányzás,

az 5 fokkal elforduló hátsó kerekekkel 11,6-ról 10,4 méteresre csökken a fordulókör átmérője. Az Iconic változat bőrüléseket és valódi fabetéteket, a sportos Esprit Alpine pedig Alcantara-kárpitozást kap, a 19 colos kerék és az elektromos csomagtérajtó széria a tavasztól rendelhető új Espace-hoz.

Ez is érdekelhet:

Már az egyterűk őse, a Renault Espace is veterán lett

Nemcsak sportautók, kabriók és a múlt luxuslimuzinjai lehetnek veteránok, hanem az első európai egyterű is.

Austral néven itt a Renault új szabadidő-autója

Csak benzines hibrid motorokkal lesz kapható.

Kívül-belül megmutatjuk az egyik legfuturisztikusabb autót

Egy hidrogénhajtású koncepció autóért indultunk útnak Párizsba, ahol viszont más várt bennünket: a sorozatgyártás előtt álló elektromos Renault Scenic Vision, ami az egyik legfuturisztikusabb autó lesz a piacon.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában