Az elektromos Megane crossover után máris itt a Renault következő újdonsága, a Kadjar utódja, ami annyira megváltozott, hogy új nevet is kapott. Az Austral csak benzines hibrid motorokkal lesz kapható.
A neve már nem meglepetés, hiszen a Renault előre bejelentette, hogy a Kadjar utódja az Austral nevet kapja, és most azt is megismerhetjük, hogy milyen modellel készül a francia márka hódítani a kompakt szabadidő-autók között. Nem mintha a 2015 óta kapható Kadjar ne lett volna elég jó, de a Renault szerint akkorát változott a modell, hogy indokolt volt új nevet adni neki.
Az elődjéhez hasonlóan az Austral is a Nissan Qashqai padlólemezén osztozik, de ha lehet, még jobban különbözik tőle.
4,51 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy egy pár centivel nagyobb lett az elődjénél, de a tengelytávja megegyezik a Nissanéval. A csomagtartója alapesetben 500 literes, a 16 centiméteres sínen eltolható hátsó ülésekkel pedig 575 literesre növelhető.
A dizájnnal ezúttal nem akart meglepőt alkotni a Renault: az Austral egy csinos szabadidő-autó lett, amit elsőre Renault-nak ismersz fel
a C-alakú fényszórókról és hátsó lámpákról. Az új elektromos Megane stílusa is felfedezhető rajta, de ahhoz képest persze rendes hűtőmaszkot kapott. Új az Esprit Alpine változat, ami a korábbi RS Line helyét veszi át, és a matt szürke festés is ehhez jár.
A belső térben már inkább felfedezheted az elektromos Megane stílusát, a kormánykerék és a képernyők is onnan lehetnek ismerősek.
A jobban felszerelt változatban a műszeregység és a középső érintőképernyő is 12 colos, az utóbbin a Google rendszere fut, de azért megmaradtak a külön kapcsolók a klímához. Az automata változat választókarja itt is a kormányoszlopra került.
Az új Austral csakis benzines hibrid motorokkal lesz kapható, legalábbis egyelőre.
Az alapmodell a többi Renault-ból ismerős 1,3 literes turbós négyhengeres 140 lóerővel és 12 voltos mild hibrid rendszerrel. A következő lépcső a 48 voltos hibrid, amihez már egy újonnan fejlesztett 1,2 literes, 130 lóerős turbós háromhengeres motor tartozik, ez a dízelt hivatott helyettesíteni.
A Captur és az Arkana után az Austral is kapható lesz a Renault full hibrid rendszerével,
de nem a Nissantól örökölt 1,6 literes, négyhengeres szívómotort kapja, hanem az előbb említett 1,2 literes háromhengerest. A teljesítménye ezzel nagyobb lett, 160 és 200 lóerős változata is készül, az utóbbival 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, de be kell érni 430 literes csomagtérrel.
A műszaki tartalom érdekessége, hogy az Austral kínálatába visszatér a 4Control hátsókerék-kormányzás, ami 50 km/órás sebesség alatt akár 5 fokkal is elfordíthatja a hátsó kerekeket, ezzel 11,5-ről 10,1 méterre csökkenti a fordulókört. A 4Control változatok csatolt lengőkaros helyett multilink hátsó futóművet kapnak.
Ez is érdekelhet: