A frankfurti autószalonon leplezte le különös koncepcióját a Renault, ahol az autóval nem egyszerűen a garázsba állsz be, hanem a nappaliba, a Symbioz utastere afféle társalgóként funkcionál. Most pedig megmutatták azt is, milyen lesz vezetni az autót.

A formája talán a legkevésbé érdekes tulajdonsága, hiszen a Symbioz egy áramvonalas utazókapszula, jókora méretekkel: 4,92 méter hosszú, 1,92 méter széles és csak 1,44 méter magas. A Frankfurtban kiállított prototípus még inkább hasonlított egy kiállítási tárgyra, ez azonban már egy működő és vezethető autó, rendes kormánykerékkel, amit közútra is lehet vinni.

Méghozzá nem is megy lassan. A Symbioz tisztán elektromos hajtású, a teljesítménye 680 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 660 Nm, amivel kereken 6 másodperc alatt gyorsul százra. Az akkumulátora jelenleg 72 kilowattórás, ami már elég nagy kapacitásúnak tűnik, de a Renault szerint akár 100 kilowattórás is beépíthető ebbe a karosszériába, amivel a Teslát is beérik.

A Teslához hasonlóan a Symbioz is képes önvezető módban haladni, és igazából ez a legérdekesebb benne. Ha bekapcsoljuk a robotpilótát, akkor a kormánykerék visszahúzódik, még több hely lesz a vezető körül, aki akár félig fekvő pozícióba is hajthatja az ülését. Utazás közben pedig az autóban lévő OLED képernyők és 3D szemüvegek szolgáltatják a szórakoztató tartalmakat.

Lehet, hogy futurisztikusnak hangzik, de a Renault szerint akár már 2023-ban olyan autókkal utazhatunk, mint a Symbioz. Ha teljes egészében nem is valósul meg, de néhány elemét biztosan viszontlátjuk majd a francia márka következő újdonságaiban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés