Már elég régóta piacon van a Renault kupéformájú szabadidő-autója ahhoz, hogy megújuljon, és bár a Clióval ellentétben az Arkana esetében alig látható a ráncfelvarrás, a kínálat érdekessége az Esprit Alpine változat.
A Renault az elsők között szállt be a kupéformájú szabadidő-autók közé, hiszen az Arkana már 2018-ban megjelent az oroszországi piacon. Az a modell még a Dacia Duster alapjára épült, de az európai vásárlóknak szánt, igényesebb modell már a Clio és a Captur alapját használta, és 2020 óta kapható, elég régóta tehát ahhoz, hogy megújuljon.
A nemrég felfrissített Clióval ellentétben a Renault úgy döntött, hogy nincs szükség nagy változtatásokra,
ezért a megújult Arkana alig különbözik az előzőtől. A legfeltűnőbb újdonsága, hogy a Renault új, letisztultabb emblémája került az orrára, a hátára és a kormánykerekére, csillogó króm helyett pedig matt króm, sötét króm vagy fekete a hűtőmaszkja és az ablakkerete.
A kínálat nem változott, továbbra is mild hibrid és full hibrid benzines hajtásláncokkal kapható a 4,57 méter hosszú Arkana. Az alapmodellt az 1,3 literes, turbós négyhengeres motor hajtja 140 lóerővel, elérhető ennek a 158 lóerős változata is,
a legérdekesebb a megújult E-Tech Hybrid, aminek a teljesítménye 145 lóerőre változott.
A felszereltségi szintek neve is változott, a Zen és az Intens helyére érkezett az Evolution és a Techno, és mivel a Renault Sport helyét a francia gyártó teljes kínálatában az Alpine veszi át, ennek megfelelően
a korábbi RS Line kivitel neve Esprit Alpine lett, a legendás sportmárka kék színére utaló részletekkel.
Ez is érdekelhet: