A Renault legújabb modellje egyenesen a kínálat csúcsára érkezik. A harmincas évekbeli repülőgépről elnevezett Rafale nem más, mint egy kupéformájú szabadidő-autó, ami 300 lóerős plug-in hibrid hajtással is kapható lesz.

Safrane, Vel Satis, Latitude, Talisman: a Renault számtalan alkalommal próbálkozott már a felső-középkategória meghódításával, de tartósan egyik modell sem tudott megmaradni a kínálatában. A márka legújabb kísérlete az aktuális divatnak megfelelően egy szabadidő-autó, ami a nemrég bemutatott Austral és Espace testvérmodellje, és aminek Rafale lesz a neve.

A nevét a francia Caudron harmincas évekbeli repülőgépéről kapta, ami a Renault hathengeres motorjával 445 km/órára volt képes 1934-ben. Az őseivel szemben a Renault új csúcsmodelljének meg kell elégednie a kisebb motorokkal: a Rafale kezdetben az

1,2 literes benzinmotorból és elektromotorból álló 200 lóerős hibrid hajtással lesz kapható.
Később érkezik a plug-in hibrid változat, ami a hátsó kerekeihez is kap egy elektromotort,

ezzel a kombinált teljesítménye 300 lóerőre növekszik. A hátsókerék-kormányzással is elérhető műszaki tartalom ismerős lehet, a Rafale ugyanis tulajdonképpen az Austral, és annak hétüléses változata, az Espace testvérmodelljének számít.

4,71 méteres hosszával a Rafale pár centivel rövidebb és alacsonyabb, de szélesebb, mint az Espace,

ami sportosabb kiállásúvá teszi. Még feltűnőbb, hogy ez az első teljesen új modell, amit már a Renault következő stílusirányzata szerint terveztek, új formájú fényszórókkal és hűtőmaszkkal, valamint újszerű alakú hátsó lámpákkal.

A dizájn minket egy kicsit a Peugeot-ra emlékeztet, de várjuk meg a többi új Renault-t, hogy kiderüljön, milyen is lesz a márka új stílusa.

A belső tér ugyanakkor ismerős lehet, hiszen a műszerfal szinte változatlanul került át az Australból, de a képernyőkön már az Android Automotive operációs rendszerét lehet használni.

A csomagtartója 530 literes, a felszereltség érdekessége pedig a közel másfél méter hosszú üvegtető, amit kinyitni ugyan nem lehet, de egy gombnyomásra elhomályosítható a napsütés ellen. Nincs nagyon riválisa az új Renault-nak: a Citroën C5 X és Peugeot 408 laposabb, az Audi Q5 Sportback, BMW X4 és Mercedes-Benz GLC Coupé azonban drágább nála.

Ez is érdekelhet:

Rafale néven mutatják be a Renault kínálatának csúcsmodelljét

Talán nem ismerős, pedig a Renault múltjából vették elő ezt a nevet.

Az új Renault Espace nem éppen olyan, mint amire gondolsz

A Renault Espace nem szűnt meg, csak átalakult.

Austral néven itt a Renault új szabadidő-autója

Csak benzines hibrid motorokkal lesz kapható.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés