A Renault legújabb modellje egyenesen a kínálat csúcsára érkezik. A harmincas évekbeli repülőgépről elnevezett Rafale nem más, mint egy kupéformájú szabadidő-autó, ami 300 lóerős plug-in hibrid hajtással is kapható lesz.
Safrane, Vel Satis, Latitude, Talisman: a Renault számtalan alkalommal próbálkozott már a felső-középkategória meghódításával, de tartósan egyik modell sem tudott megmaradni a kínálatában. A márka legújabb kísérlete az aktuális divatnak megfelelően egy szabadidő-autó, ami a nemrég bemutatott Austral és Espace testvérmodellje, és aminek Rafale lesz a neve.
A nevét a francia Caudron harmincas évekbeli repülőgépéről kapta, ami a Renault hathengeres motorjával 445 km/órára volt képes 1934-ben. Az őseivel szemben a Renault új csúcsmodelljének meg kell elégednie a kisebb motorokkal: a Rafale kezdetben az
1,2 literes benzinmotorból és elektromotorból álló 200 lóerős hibrid hajtással lesz kapható.
Később érkezik a plug-in hibrid változat, ami a hátsó kerekeihez is kap egy elektromotort,
ezzel a kombinált teljesítménye 300 lóerőre növekszik. A hátsókerék-kormányzással is elérhető műszaki tartalom ismerős lehet, a Rafale ugyanis tulajdonképpen az Austral, és annak hétüléses változata, az Espace testvérmodelljének számít.
4,71 méteres hosszával a Rafale pár centivel rövidebb és alacsonyabb, de szélesebb, mint az Espace,
ami sportosabb kiállásúvá teszi. Még feltűnőbb, hogy ez az első teljesen új modell, amit már a Renault következő stílusirányzata szerint terveztek, új formájú fényszórókkal és hűtőmaszkkal, valamint újszerű alakú hátsó lámpákkal.
A dizájn minket egy kicsit a Peugeot-ra emlékeztet, de várjuk meg a többi új Renault-t, hogy kiderüljön, milyen is lesz a márka új stílusa.
A belső tér ugyanakkor ismerős lehet, hiszen a műszerfal szinte változatlanul került át az Australból, de a képernyőkön már az Android Automotive operációs rendszerét lehet használni.
A csomagtartója 530 literes, a felszereltség érdekessége pedig a közel másfél méter hosszú üvegtető, amit kinyitni ugyan nem lehet, de egy gombnyomásra elhomályosítható a napsütés ellen. Nincs nagyon riválisa az új Renault-nak: a Citroën C5 X és Peugeot 408 laposabb, az Audi Q5 Sportback, BMW X4 és Mercedes-Benz GLC Coupé azonban drágább nála.
Ez is érdekelhet: