Még egy év sem telt el a GLC új generációjának bemutatója óta, a Mercedes máris leleplezte a kupéformájú változatát, ami áramvonalasabb, és ezért takarékosabb is lett, a plug-in hibrid változata pedig többet megy tisztán elektromosan.
Manapság a prémiumautók piacán egyvalamiben biztosak lehetünk: ha megjelenik egy új szabadidő-terepjáró, akkor annak nemsokára érkezik a kupéformájú változata. A Mercedes még 2022-ben leplezte le a GLC legújabb generációját, most pedig itt a GLC Coupé, ami nemcsak csinosabb, de hatékonyabb is lett a hagyományos karosszériaformájú változatnál.
4,76 méteres hosszával az új GLC Coupé három centivel hosszabb az elődjénél, és praktikusabb is nála, a csomagterének mérete ugyanis 500-ról 545 literesre nőtt. Az ívelt tetővonalú karosszéria pedig érzékelhetően áramvonalasabb,
a légellenállási együtthatója például 0,30-ról 0,27-re csökkent a hagyományos GLC-hez képest.
A kupéváltozat ezzel takarékosabb lett a GLC-nél, különösen a plug-in hibrid, amiből háromfélét is kínál a Mercedes. A két benzines a GLC 300 e 4Matic és a GLC 400 e 4Matic, ahol a kétliteres turbómotor 204 és 252 lóerős, míg a dízel a GLC 300 de 4Matic, aminek kétliteres motorja 194 lóerős. A kombinált teljesítményük rendre 313, 381 és 335 lóerő.
A plug-in hibrid változatok 136 lóerős, 440 Nm-re képes elektromotort és
31,2 kilowattórás akkumulátort kapnak, akárcsak pár évvel ezelőtt egy tisztán elektromos autó,
amivel elég figyelemreméltó az elektromos hatótávjuk. Míg a GLC legfeljebb 120 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel, addig a kupénál 130 kilométer is lehet ez az érték.
Igaz, az akkumulátor helyigénye miatt a hibridnél meg kell elégedni kisebb, 390 literes csomagtartóval. A Mercedes persze hagyományos hajtásláncokkal is adja a GLC Coupét, ezek a 204 és 258 lóerős benzinesek (GLC 200 és GLC 300), valamint a 197 és 269 lóerős dízelek (GLC 220 d és GLC 300 d), minden esetben széria 4Matic összkerékhajtással.
Ez is érdekelhet: