Az EQS és az EQE után a Mercedes mind a két modellnek elkészítette az SUV változatát. Most az EQE SUV bemutatásán volt a sor, és az elektromos szabadidő-autó rögtön kétféle AMG-kivitelben is megjelent.

A Mercedes logikusan építette fel az elektromos autóinak kínálatát, hogy gondosan lefedjen vele minden kategóriát. Az elektromos autók S-osztályának is hívott EQS után megjelent az E-osztály méretében készült EQE, majd az EQS SUV után most megérkezett az EQE SUV is. A Mercedes ezzel már ötféle méretben kínál tisztán elektromos hajtású SUV-t az EQA-tól az EQS-ig.

Az új EQE SUV formája nem érhet meglepetésként, hiszen míg az áramvonalas karosszéria alapformája a nagyobb testvér EQS SUV-t idézi, addig a részletek, a fényszórók és a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák az EQE-ről lehetnek ismerősek. Az EQE SUV ezzel

illeszkedik a Mercedes kínálatába, és várhatóan a márka egyik legkelendőbb elektromos autója lesz.
A lényeges különbség a méretekben keresendő, az EQE SUV ugyanis 4,86 méter hosszú

és 3,03 méter a tengelytávja, ami azt jelenti, hogy 27 centivel rövidebb a karosszériája és 13 centivel kisebb a tengelytávja az EQS SUV-hoz képest. A lépcsőshátú EQE-nél pedig, aminek az alapjára épül, 13 centivel rövidebb a hossza és 9 centivel kisebb a tengelytávja.

A nagyobb testvéréhez képest meg kell elégednünk a kisebb csomagtérrel, az EQS SUV 520 literéhez képest az EQE SUV-ban alapból 430 literes a csomagtér, amit a hátsó ülések ledöntésével 1675 literesre növelhetünk. A testvéreihez hasonlóan persze

ehhez a modellhez is rendelhető a szélesvásznú Hyperscreen műszerfal három kijelzővel.
A kínálatot az EQE SUV 350+ indítja, amiben 292 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket,

a 90,6 kilowattórás akkumulátorral 590 kilométer a hatótávja. A 350 4Maticban az első kerekekhez is kerül egy elektromotor, és bár a teljesítmény nem változik, a nyomaték 565-ről 765 Nm-re nő, és még mindig 558 kilométeres hatótávot ígér a gyártó.

A hagyományos kínálat csúcsmodellje az EQE SUV 500 4Matic, aminek két elektromotorja összesen 408 lóerőre és 858 Nm nyomatékra képes, 547 kilométeres hatótávval, de ez még nem minden.

A Mercedes egyszerre két AMG-változatot is bemutatott, amelyeket a függőleges krómpálcás maszkjukról ismerhetsz fel.

Az EQE SUV 43 AMG-ben 477 lóerős teljesítménnyel számolhatunk, és már ez a változat is 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, de ott az 53 AMG is, ahol

a két motor teljesítménye 625 lóerő, sőt, az AMG Dynamic Plus csomag megrendelésével 687 lóerő,

950-ről 1000 Nm-re növelt nyomatékkal, és ennek már 3,5 másodperc is elég a százas sprinthez.

Az AMG modelleken széria, a többinél opció a hátsókerék-kormányzás, a légrugózással pedig három centivel lehet variálni az EQE SUV hasmagasságát. Az akkumulátor töltése alapesetben 11 kilowattal mehet, opció a 22 kilowattos váltóáramú töltés,

az egyenáramú villámtöltőknél legfeljebb 170 kilowattal tölthető az autó akkuja.

Ez is érdekelhet:

Az elektromos autók E-osztálya az új Mercedes EQE

Nem tudjuk nem a Tesla Model S konkurensének látni.

Máris itt a következő elektromos Mercedes az AMG-től

Az EQE-ből rögtön két izmosabb változat is készült.

SUV-ként is megjelent a Mercedes elektromos csúcsmodellje

Hét üléssel és 600 kilométer feletti hatótávval jön az EQS SUV.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés