Az EQS és az EQE után a Mercedes mind a két modellnek elkészítette az SUV változatát. Most az EQE SUV bemutatásán volt a sor, és az elektromos szabadidő-autó rögtön kétféle AMG-kivitelben is megjelent.

A Mercedes logikusan építette fel az elektromos autóinak kínálatát, hogy gondosan lefedjen vele minden kategóriát. Az elektromos autók S-osztályának is hívott EQS után megjelent az E-osztály méretében készült EQE, majd az EQS SUV után most megérkezett az EQE SUV is. A Mercedes ezzel már ötféle méretben kínál tisztán elektromos hajtású SUV-t az EQA-tól az EQS-ig.

Az új EQE SUV formája nem érhet meglepetésként, hiszen míg az áramvonalas karosszéria alapformája a nagyobb testvér EQS SUV-t idézi, addig a részletek, a fényszórók és a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák az EQE-ről lehetnek ismerősek. Az EQE SUV ezzel

illeszkedik a Mercedes kínálatába, és várhatóan a márka egyik legkelendőbb elektromos autója lesz.
A lényeges különbség a méretekben keresendő, az EQE SUV ugyanis 4,86 méter hosszú

és 3,03 méter a tengelytávja, ami azt jelenti, hogy 27 centivel rövidebb a karosszériája és 13 centivel kisebb a tengelytávja az EQS SUV-hoz képest. A lépcsőshátú EQE-nél pedig, aminek az alapjára épül, 13 centivel rövidebb a hossza és 9 centivel kisebb a tengelytávja.

A nagyobb testvéréhez képest meg kell elégednünk a kisebb csomagtérrel, az EQS SUV 520 literéhez képest az EQE SUV-ban alapból 430 literes a csomagtér, amit a hátsó ülések ledöntésével 1675 literesre növelhetünk. A testvéreihez hasonlóan persze

ehhez a modellhez is rendelhető a szélesvásznú Hyperscreen műszerfal három kijelzővel.
A kínálatot az EQE SUV 350+ indítja, amiben 292 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket,

a 90,6 kilowattórás akkumulátorral 590 kilométer a hatótávja. A 350 4Maticban az első kerekekhez is kerül egy elektromotor, és bár a teljesítmény nem változik, a nyomaték 565-ről 765 Nm-re nő, és még mindig 558 kilométeres hatótávot ígér a gyártó.

A hagyományos kínálat csúcsmodellje az EQE SUV 500 4Matic, aminek két elektromotorja összesen 408 lóerőre és 858 Nm nyomatékra képes, 547 kilométeres hatótávval, de ez még nem minden.

A Mercedes egyszerre két AMG-változatot is bemutatott, amelyeket a függőleges krómpálcás maszkjukról ismerhetsz fel.

Az EQE SUV 43 AMG-ben 477 lóerős teljesítménnyel számolhatunk, és már ez a változat is 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, de ott az 53 AMG is, ahol

a két motor teljesítménye 625 lóerő, sőt, az AMG Dynamic Plus csomag megrendelésével 687 lóerő,

950-ről 1000 Nm-re növelt nyomatékkal, és ennek már 3,5 másodperc is elég a százas sprinthez.

Az AMG modelleken széria, a többinél opció a hátsókerék-kormányzás, a légrugózással pedig három centivel lehet variálni az EQE SUV hasmagasságát. Az akkumulátor töltése alapesetben 11 kilowattal mehet, opció a 22 kilowattos váltóáramú töltés,

az egyenáramú villámtöltőknél legfeljebb 170 kilowattal tölthető az autó akkuja.

Ez is érdekelhet:

Az elektromos autók E-osztálya az új Mercedes EQE

Nem tudjuk nem a Tesla Model S konkurensének látni.

Máris itt a következő elektromos Mercedes az AMG-től

Az EQE-ből rögtön két izmosabb változat is készült.

SUV-ként is megjelent a Mercedes elektromos csúcsmodellje

Hét üléssel és 600 kilométer feletti hatótávval jön az EQS SUV.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában