Nagy és drága elektromos autókat eddig is lehetett kapni, de a Mercedes-Benz szerint a világ első elektromos luxusautója lesz a most bemutatott EQS, aminek nemcsak a formája és a berendezése, de a hatótávja is meglepő.
A Mercedesnek nem ez az első elektromos autója, de a két szabadidő-autójuk, a középkategóriás EQC és a kompakt EQA után az első, amit az elektromos hajtású modelleknek szánt padlólemezre építenek, ezért az EQS felépítése és a formája is alaposan eltér attól, amit a Mercedestől, és egyáltalán a belsőégésű motoros autóktól eddig megszoktunk.
A fent említett crossoverekkel szemben az EQS szinte mindenben különbözik a hozzá mérhető S-osztálytól,
pedig hasonló státuszú vásárlóknak szánják. A formabontó limuzin 5,22 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,51 méter magas, és ezekhez a méretekhez képest szokatlanul nagy, 3,21 méteres a tengelytávja, ami meggyőző térkínálatot ad, a csomagtartó például 610 literes.
Az újdonság dizájnja is eltér a szokásostól, persze a burkolt hűtőmaszk, a fénycsíkkal összekötött fényszórók és hátsó lámpák ismerősek lehetnek az elektromos Mercedesekről, de az EQS külseje a rövid orrával és a kupésan ívelt tetővonalával a luxusautók közt is egyedülálló.
A légellenállási együtthatója 0,20, ami világrekordnak számít a sorozatgyártású modelleknél.
A süllyesztett kilincsek az S-osztályról lehetnek ismerősek, de az EQS-nél
az autóhoz közelítve automatikusan ki is nyílik a vezetőoldali ajtó, és egy gombnyomásra a hátsó ajtókat is ki lehet tárni,
vagy be lehet csukni, amihez hasonlót csak a Rolls-Royce-nál láttunk. Az orrán lévő fedél csak a szervizben nyitható, az ablakmosót egy kisajtón lehet betölteni, mint a BMW iX-nél.
A belső terét már korábban felfedte a Mercedes, és az EQS érdekessége
a műszerfalát teljes szélességében elfoglaló, csaknem másfél méter széles Hyperscreen képernyő, ami valójában három,
egy 12,3 colos a műszereknek, egy 17,7 colos az infotainment számára, és még egy 12,3 colos az utas előtt, ahol minden funkciót kezelhet, amit a vezető is.
Az autót 350-féle különböző szenzorral szerelik fel, amelyek a központi mesterséges intelligenciának küldik az adatokat,
az okosórájáról a vezető hangulatát is képes felismerni. Nem minden EQS-ben lesz szélesvásznú műszerfal, az alapmodell berendezése az S-osztályhoz hasonló, a kormánykerék mögötti 12,3 colos műszeregységgel és a középen lévő 12,8 colos érintőképernyővel.
A Mercedes kétféle változatban vezeti be az elektromos luxusautóját.
Az EQS 450+ elektromotorja 333 lóerőre és 568 Nm-re képes, a hátsó kerekeket hajtja, és 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, míg az EQS 580 4Matic kétmotoros, 524 lóerős és 855 Nm a maximum nyomatéka, ezzel 4,3 másodperc alatt van százon. A végsebesség mind a két modellnél 210 km/óránál korlátozott.
A nagyobb, 107,8 kilowattórás akkumulátorral a hátsókerék-hajtású modell akár 770 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel.
töltés alapból 11 kilowattal mehet, és 10 órába telik, opció a 22 kilowattos töltés, és a széria 200 kilowattos villámtöltéssel 31 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, negyed óra alatt például 300 kilométerrel növelhető a hatótáv. Japánban az elektromos hálózatba is vissza lehet tölteni az autóból, áramhiány esetére.
A kínálat később ennél is bővebb lesz, jön az EQS 350 névre keresztelt alapmodell, a 450-ből összkerékhajtásos változat is lesz, és
az AMG által felkészített csúcsmodell érkezését is megerősítették, ennek teljesítménye 762 lóerő!
A Mercedes egy kisebb, 90 kilowattórás akkumulátorral szerelt változatot is bejelentett.
Széria a légrugózás, ami a sebességtől függően egy-két centiméterrel süllyeszti le az autót, kisebb tempónál emelni is lehet rajta, és képes csak az energia-visszatermeléssel állóra fékezni. A manőverezést a széria hátsókerék-kormányzás segíti, a 4,5 fokkal elforduló hátsó kerekek helyett
feláras online frissítéssel kérhető a 10 fokos kerékelfordítás, 11,9-ről 10,9 méterre rövidítve a fordulókört.
Nem csak ezt kérhetjük majd utólag az autóhoz, hanem játékok is elérhetők lesznek, akárcsak a Teslánál,
és a feláras opciókat ingyenesen ki lehet majd próbálni, hogy el tudjuk dönteni, szeretnénk-e megrendelni. A fedélzeten azt a luxust találjuk, mint az S-osztályban, a bevezető kiadás kétszínű fényezése pedig előrevetíti, hogy Maybach-változat is készülhet az EQS-ből.
A jövőre is felkészítették az autót, amely már most is képes tartani a sávot és a távolságot,
a német utakon pedig, ahol megengedett, egyelőre 60 km/órás sebességig teljesen önállóan halad.
A digitális fényszórója képes lesz majd jeleket vetíteni maga elé, és a megfelelő parkolóházakban elküldhetjük egyedül leparkolni, és elő is hívhatjuk majd onnan.
A kereskedésekbe várhatóan idén nyáron érkező EQS-t hamarosan újabb elektromos modellek követik a Mercedesnél, érkezik majd az egy kategóriával kisebb EQE, valamint ennek a két limuzinnak az SUV-megfelelője, ezzel a stuttgarti márka rövid időn belül minden kategóriában az elektromos luxusautók élére törne.