A Mercedes már korábban elárulta, hogy szélesvásznú képernyővel borított műszerfalat kap az elektromos autók S-osztálya, most pedig teljes egészében megmutatta az idén érkező EQS belső terét.

Minden téren az elektromos autók csúcsára tör az idén érkező EQS, amiről most újabb részleteket osztott meg a Mercedes. A stuttgarti márkánál már korábban elárulták, hogy csupa képernyővel borított műszerfalat kap az elektromos autók S-osztályának nevezett újdonság, amelynek az utasterét a részletek után most teljes egészében is megnézheted.

A formáját még nem leplezték le, de a korábbi tanulmányautóról tudjuk, hogy az eleve elektromos autónak tervezett EQS arányai is teljesen mások lesznek, mint az S-osztálynak. Mivel az orrában nincs szükség sok helyre az akár 12 hengeres motoroknak, ezért

az EQS-nek hosszabb lesz a tengelytávja, a szélvédőjét előbbre tolják, ami páratlanul tágas utasteret eredményez.

A belső tér legérdekesebb része a Hyperscreen névre keresztelt műszerfal, ami úgy néz ki, mintha az egész egy hatalmas, 56 colos képernyő lenne.

A panel valójában három külön képernyőből áll: egy 12,3 colos a műszereknek, egy 17,7 colos az infotainment számára, és még egy 12,3 colos az utas előtt, ahol minden funkciót kezelhet, amit a vezető is.

Szinte mindent érintőképernyőről lehet tehát irányítani, és a Mercedes szerint a használata egyszerűbb lesz a hasonló rendszereknél, mert a fontosabb funkciókat nem a menüből, hanem közvetlenül lehet elérni, ráadásul az autó felismeri és kiemeli a leggyakrabban használt opciókat.

A gombnyomás hagyományoshoz hasonlító érzete is megmarad, amiről 12 darab rezgőmotor gondoskodik.

Az 1,4 méter széles Hyperscreen opció lesz
Az EQS alapmodellje az S-osztályéhoz hasonló műszerfalat kap

Nem lesz ugyanakkor szériafelszerelés a Hyperscreen, az EQS alapmodellje az S-osztályhoz hasonló műszerfalat kap,

a kormánykerék mögötti 12,3 colos műszeregységgel és középen egy 12,8 colos, álló formátumú érintőképernyővel. A head-up display is kétféle méretben lesz elérhető, a Mercedesnél már ismert kiterjesztettvalóság-alapú megoldással.

Igazi csúcstechnikának számít, hogy az autót 350-féle különböző szenzorral szerelik fel, amelyek a központi mesterséges intelligenciának küldik az adatokat.

Képes lesz felismerni a sofőr hangulatát, és ehhez igazítani az utastér paramétereit, például a 15 hangszórós Burmester hifiből lejátszott zenét, és szundításhoz való üzemmódja is lesz az autónak.

A Mercedes a további paramétereket egyelőre nem árulta el, csak annyit lehet tudni, hogy

a 700 kilométeres hatótávú EQS karosszériája különösen áramvonalas lesz a 0,2-es Cw értékével,

ami két tizeddel jobb lesz az eddigi modellekénél. A premierjét április 15-én tartják, és még az idén elkezdődik a gyártása is a sindelfingeni üzemben.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Hamilton elmondta, kit szeretne világbajnoknak látni, miután visszavonul az F1-től