Az S-osztály elektromos hajtású testvérmodellje, az EQS csak később mutatkozik be, de a Mercedes már most leleplezte a műszerfal legérdekesebb részét, az 56 colos képátlójú Hyperscreen kijelzőt.

Az elektromos autók között az EQS lesz az S-osztály megfelelője a Mercedes kínálatában, és bár a sorozatgyártásba kerülő változat bemutatójára még várnunk kell, az egyik érdekességét már most leleplezték. A műszerfalra nem egyszerűen sok képernyőt tesznek, mint az S-osztályban, hanem az egész műszerfal teljes szélességében egy hatalmas kijelző lesz.

Az óriási kijelző neve Hyperscreen, és a 141 centiméter széles hajlított üveglap alatt tulajdonképpen három képernyő kapott helyet.

A kormánykerék mögötti műszeregység a jelenlegi Mercedesekből lehet ismerős, de a grafikáját áttervezték, középre pedig egy nagy érintőképernyő kerül, ahol mindig látható a navigáció, a zenelejátszó és a klímaberendezés, nem kell lapozgatni köztük.

A műszerfal jobb oldalára is kerül egy érintőképernyő, ahol az utas saját maga választhatja ki a tartalmat,

és ha nem ül itt senki, akkor ez a terület Mercedes-mintájú dekorációvá változik. A többrétegű üveglap alumínium-szilikát tartalmú, különösen ellenálló, a gyártó szerint könnyen tisztítható és nem tükröződik, a világítása igazodik a környezethez.

A képernyőóriáson az MBUX infotainment következő generációja fut, ami képes alkalmazkodni hozzánk, és előre kitalálni a kívánságunkat.

Ha például minden reggel bekapcsoljuk az ülésfűtést, minden nap ugyanakkor hívunk fel valakit, vagy a garázsfelhajtó előtt megemeljük a futóművet, akkor az autó a legközelebb már felajánlja ezeket a funkciókat.

A rendszer mögötti hardver egy erősebb asztali számítógépnek felel meg, 8 magos processzorral, 24 GB RAM memóriával,

másodpercenként 46 GB-os adatátvitellel. A képernyő mögé 12 darab aktuátort építettek, ami az érintőgombok megnyomásakor rezgő visszajelzést ad, és az óriási üveglapot töréspontokkal is ellátták, ezért baleset esetén több darabra hullik. A két szélén a látványos, turbinaformájú légbeömlőket is az üveglapba integrálták.

Az EQS bemutatója előtt még biztosan több részletet is elárul a Mercedes az elektromos hajtású csúcsmodelljéről, de azt már most lehet tudni, hogy egy feltöltéssel akár 700 kilométert is képes lesz megtenni.

Jövőre érkezik az elektromos autók S-osztálya

A hatótávja is figyelemreméltó lesz.

Úgy tudni, hogy a Hyperscreen opció lesz hozzá, de mint az S-osztálynál lenni szokott, később a Mercedes más modelljeiben is megjelenhet a szélesvásznú képernyő-műszerfal.

Ez is érdekelhet:

Jövőre már elektromos autót is gyárt Kecskeméten a Mercedes

Az első magyarországi sorozatgyártású elektromos autó lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés