Kezd egyre komolyabbra fordulni a játszma az elektromos autók prémiumkategóriájában: a Tesla már nem érezheti magát egyedül, a Jaguar után a Mercedes-Benz is előállt az első tisztán elektromos luxusautójával.
Sok előzetes után most teljes egészében megismerheted, hogyan képzelik el a Mercedes-Benznél az elektromos autót. Mint a már bemutatott Jaguar I-Pace, vagy a még csak prototípusként ismert Audi e-tron és BMW iX3, úgy az EQC is a piacon legkeresettebbnek számító crossoverek közé érkezik. A Mercedesnél EQ lesz az elektromos modellek neve, a C pedig a méretét jelöli ki, ez alapján a középkategóriába tartozik az újdonság, mint a testvérének tekinthető GLC is.
A Mercedes elektromos autóját rögtön Mercedesként fogod felismerni,
hiszen megvan rajta a hatalmas háromágú csillag, és még a megszokott hűtőmaszkot is egy krómcsíkos panel imitálja az orrán. Újdonság azonban, hogy nemcsak hátul, hanem elöl is fénycsík köti össze az egyébként teljesen LED-es fényszórókat. A 20 vagy 21 colos kerekek is egyedi mintájúak, és a sportos külsőt adó AMG csomag sem marad el a kínálatból, igazi prémium SUV-t mutat a külső.
A méretei alapján a helykínálatára nem lehet panasz,
az EQC karosszériája 4,76 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,62 méter magas, ami azt jelenti, hogy valamivel hosszabb és alacsonyabb, mint a GLC, de a 2,87 méteres tengelytávja megegyezik vele. Az elektromos hajtáslánc és az akkumulátorok súlya miatt azonban jóval nehezebb nála, 2425 kilogrammot nyom, amiből 650-et tesznek ki csak a lítiumion telepek.
Az akkut a padlóba építették, amitől merevebb lett az autó, és alacsonyabb a súlypontja, az első és a hátsó kerekeket pedig egy-egy elektromotor hajtja.
A két motor együtt 408 lóerős teljesítményre és 765 Nm nyomatékra képes, amivel a testes szabadidő-autó 5,1 másodperc alatt gyorsul százra.
Szép érték, de a végsebességét 180 km/órára korlátozták, a Mercedesnél ugyanakkor már most leszögezték, hogy nem gyorsulásban, hanem kényelemben fogja felülmúlni a riválisait az EQC.
Kezdetben 80 kilowattórás az akkumulátor, egy feltöltéssel pedig 450 kilométerre adódik a hatótáv a már éppen nem használt régi NEDC ciklus szerint, de
még az új WLTP mérés szerint is legalább 400 kilométert meg lehet tenni vele két töltés között.
Otthon a 7,4 kilowattos fedélzeti töltővel, a nyilvános pontokon 50 kilowattos vagy a még nem létező 120 kilowattos villámtöltővel lehet feltölteni, később pedig a Tesláénál is nagyobbra, 110 kilowattórásra bővül az akku.
Nem mentek el futurisztikus irányba az EQC belső terével,
éppen olyan modern utasteret terveztek neki, mint a márka összes többi újdonságánál. A két színes képernyőből álló műszeregység, az érintőpados kezelőfelület és az intelligens hangvezérlés itt is megvan az MBUX rendszerrel, az EQC ezen felül menet közben is okosan figyeli az utat, hogy a vezető instruálásával és a visszatáplálás szabályzásával minél nagyobb hatótávot érjen el.