A kompakt crossoverek közt is bemutatta elektromos autóját a Mercedes, a GLA alapjára épített EQA még elérhetőbb, és ezzel még népszerűbb lehet az EQC-nél.
A Mercedes első eleve elektromos hajtásúnak tervezett autója az EQC, ami az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace ellenfeleként érkezett a piacra.
A stuttgarti gyártó most előállt az egy mérettel kisebb elektromos autójával, amit a kompakt crossover GLA-ból építettek meg, és az EQA csak éppen annyira különbözik tőle, amennyire szükséges.
A dizájnt úgy alakították át, hogy azonnal meg tudjuk különböztetni a GLA-tól,
ezért az EQA a nagyobb elektromos testvéréhez hasonló hűtőmaszkot kapott, jellegzetes fénycsíkkal összekötött fényszóróval és hátsó lámpákkal. Az akár 20 colos méretben is elérhető kerekek rozéarany vagy kék díszítést kapnak, ami az elektromos hajtás jele a Mercedesnél.
A méretei nem sokat változtak, a 4,46 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,62 méter magas EQA
a szabadidő-autók manapság éppen legnépszerűbb és legnépesebb kategóriájába érkezik.
A csomagtartója alapesetben 340 literes, a hátsó üléseket ledöntve 1320 literes, ami valamivel kisebb, mint a GLA-ban, míg a 2040 kilogrammos tömege jóval nehezebb nála.
Az EQA kínálata 190-től 272 lóerőig terjed majd, akár összkerékhajtással is,
de elsőként az EQA 250-et mutatják be, amiben a 190 lóerőre és 375 Nm-re képes villanymotor az első kerekeket hajtja. A Mercedes kompakt elektromos autója ezzel 8,9 másodperc alatt gyorsul százra és 160 km/óránál korlátozott a végsebessége.
A padlóba épített akkumulátor 66,5 kilowattórás, egy feltöltéssel 426 kilométert lehet vele megtenni
az újabb WLTP mérés szerint. A váltóáramú töltés legfeljebb 11 kilowattal mehet, és csaknem hat órába telik, az egyenáramú villámtöltőnél 100 kilowattal is mehet a töltés, ezért fél óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
A legtöbb elektromos autóhoz hasonlóan az EQA-ban is hőszivattyús a fűtés, lehetőség van az utastér légkondicionálására akár távolról programozva is,
és a gyári navigáció a forgalmat, a domborzatot, az időjárást és a hatótávot is figyelembe veszi a kalkulációnál. Széria a dupla képernyős műszerfal, az autonóm vészfékező és az aktív sávtartó rendszer is.
Az elektromos autóknál ritkaság, de ez a Mercedes vontatásra is képes,
az elektromosan kihajtható vonóhoroggal az EQA 250 vontatási kapacitása 750 kilogramm, és persze kerékpártartó felszereléséhez is használható. A később érkező összkerékhajtású modelleknek még ennél is nagyobb lesz a vonókapacitása.
Még az idén gyártásba kerül az EQA, aminek a németországi ára már ismert, 47 540 euróról indul, ezt számos kedvezmény csökkentheti. Számunkra azért is érdekes a Mercedes kompakt elektromos autója, mert ehhez nagyon hasonló paraméterekkel hamarosan érkezik a még tágasabb EQB, amit a márka kecskeméti üzemében is gyártanak majd.