Szokjunk hozzá, hogy mostantól az elektromos autóknak is lesz AMG változata a Mercedesnél: az EQS után máris itt az EQE izmosabb változata, rögtön kétféle teljesítménnyel.

Még csak múlt ősszel mutatta be a Mercedes az első teljesen elektromos hajtású AMG-modelljét, és az EQS 53 után máris itt a következő, amit a vele egyszerre leleplezett kisebb testvéréből, az EQE-ből készítettek. A méretben az E-osztálynak megfelelő elektromos autó AMG változata első ránézésre nem sokban különbözik, de a fekete maszk függőleges krómpálcái azért árulkodók lehetnek.

Az elektromos Mercedesek korában is az AMG modellek lesznek a legerősebbek a kínálatban, és az EQE mindjárt kétféle teljesítménnyel mutatkozott be.

A belépőt a Mercedes-AMG EQE 43 4Matic jelenti, ahol a két elektromotor teljesítménye 476 lóerő, a maximum nyomaték 858 Nm, amivel a sportos szedán 4,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 210 km/óránál korlátozott.

Az igazi csúcsmodell a Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ lesz, ahol a teljesítményt 626 lóerőre, a nyomatékot 950 Nm-re növelték,

ezzel 3,5 másodperc is elég neki a százas tempóhoz. Összehasonlításként az E 63 AMG-ben dolgozó 4 literes biturbó V8-as motor 571 lóerője és 750 Nm-e szükséges hasonló eredményhez. A sebességnek itt csak 220 km/óránál szab határt az elektronika.

Az erősebb EQE izgalmas opciója a Dynamic Plus csomag, amivel tovább fokozható a teljesítmény.

687 lóerő és kereken 1000 Nm az eredmény, ezzel az összkerékhajtású elektromos autó 3,3 másodperc alatt rajtol százra, és csak 240 km/óránál korlátozzák a száguldást. Az AMG változatokhoz feszesebbre hangolt légrugózás, aktív lengéscsillapítás és hátsókerék-kormányzás is tartozik.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ilyen lenne, ha Olaszország legnagyobb autógyártója is beszállna az F1-be