A Mercedes teljes pályás letámadást indított az elektromos autók terén, és ennek részeként mutatkozott be az új EQE, az elektromos autók E-osztálya, aminek a formája és a berendezése is ismerős lehet.

A müncheni autószalon egyik legfontosabb újdonsága a Mercedes-Benz EQE, a tavasszal bemutatott EQS kistestvére. Ha az EQS-re azt mondtuk, hogy az elektromos autók S-osztálya, akkor az EQE az E-osztály elektromos megfelelője, egy mérettel kisebben adja mindazt a csúcstechnikát, amit a Mercedes a villanyautózás terén ma adni képes.

Kicsinek persze egyáltalán nem nevezhető az EQE, hiszen az áramvonalas karosszériája 4,95 méter hosszú,

1,96 méter széles és 1,5 méter magas. A különleges arányait jól mutatja, hogy a hossza csak három centivel nagyobb az E-osztályénál, de a 3,12 méteres tengelytávja 18 centivel nőtte túl a hagyományos testvérének hasonló adatát.

Az eleve elektromos autóknak fejlesztett alapokra épülő EQE utastere ezért sokkal tágasabb, mint a kategóriában megszoktuk.

A nyújtott tengelytáv azt jelenti, hogy rengeteg hely marad az utasoknak, de kevesebb a bőröndöknek: a 430 literes csomagtartója kisebb, mint az E-osztály 540 literes raktere, és még a kupéformájú CLS 520 literes poggyászterénél is.

A berendezés szinte változatlanul került át az EQS-ből, az EQE-ben is opció a Hyperscreen műszerfal, a közös panelre került három képernyő.

Még az első utas elé is került egy képernyő, ahol filmet nézhetünk és internetezhetünk akár menet közben is. Ha a rendszer érzékeli, hogy a vezető is ezt a képernyőt nézi, akkor elsötétíti egy pár pillanatra.

A dizájn első pillantásra ugyan nagyon hasonló az EQS-éhez, de azért akadnak különbségek a méreteken kívül is.

A fényszórókat például szűkebbre szabták, és alapesetben nincs közöttük fénycsík, csak az érdekes mintájú maszk, és a hátsó lámpák is más formájúak, de ezeket a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze.

A Mercedes elsőként az EQE 350-est vezeti be, aminek a hátsó kerekeit 292 lóerős és 530 Nm-re képes elektromotor hajtja,

a 90 kilowattórás akkumulátorával 545-660 kilométer a hatótávja a WLTP mérés szerint. Később ennél erősebb és kétmotoros, összkerékhajtásos kivitel is érkezik, a csúcsmodell a 680 lóerős AMG-változat lesz.

Az opciós légrugózásával és hátsókerék-kormányzásával az EQE-t agilisabbnak és kényelmesebbnek ígérik a kategóriában megszokottnál. A gyártása hamarosan indul Brémában, az első példányok a jövő év közepén kerülnek az utakra, és

addig is tovább folytatja az elektromos menetelését a Mercedes: jön az EQE-ből és az EQS-ből is az SUV-változat.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Csak nem akar elkezdődni a Tesla Cybertruck gyártása