Ledőlt még egy tabu, itt az első teljesen elektromos hajtású AMG

Az elektromos Porsche után ledőlt még egy tabu, bemutatkozott a Mercedes-AMG első tisztán villanyhajtású modellje, aminek a teljesítményére nem panaszkodhatsz.

A Mercedes-AMG nemrég mutatta be az első elektromosított modelljét, az AMG GT plug-in hibrid változatát.

Nem kellett sokat várni a gyári sportrészleg első teljesen elektromos modelljére sem, ami nem más, mint az eleve villanyautónak tervezett Mercedes-Benz EQS legizmosabb változata, a Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+.

Az eddigi csúcsmodell az EQS 580 volt az 524 lóerős teljesítményével, és a Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ erre is rátesz, a két elektromotorja ugyanis 658 lóerőre és 950 Nm-re képes. Az izmosított limuzin ezzel

a maximum nyomaték 1020 Nm lesz, százra gyorsulni 3,4 másodperc is elegendő, a végsebesség pedig a kategóriában elvárt 250 km/óra. A számok talán nem véletlenül hasonlítanak a Porsche Taycan Turbo S adataira.

Az AMG-féle EQS természetesen összkerékhajtású, és sportmódban több nyomaték jut a hátsó kerekekre. Széria a hátsókerék-kormányzás, a légrugózást az AMG szakemberei hangolták az autóhoz, és akár karbonkerámia fékek is lassíthatják a Mercedes limuzinját.

A töltése is gyorsan megy, akár 200 kilowattal, amivel 15 perc alatt 300 kilométerrel növelhető a hatótáv. Az AMG-kivitel könnyen felismerhető lesz a függőleges krómdíszítésű fekete maszkjáról és az akár 22 colos kerekeiről.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.