A Mercedes kínálatának legnépszerűbb modelljévé nőtte ki magát a GLC, aminek itt a második generációja. Az új C-osztályra épülő szabadidő-autó többféle plug-in hibrid hajtással, akár 120 kilométeres elektromos hatótávval jöhet.
A 2015-ben bemutatott középkategóriás GLC az utóbbi két évben a Mercedes legnagyobb számban eladott modelljévé nőtte ki magát, ezért nem túlzás azt állítani, hogy a márka legfontosabb modellje a most bemutatott második generáció. A dizájn és a műszaki tartalom ezúttal is a C-osztálytól származik, ezért annak modellváltása után számíthattunk a vadonatúj GLC érkezésére is.
Nagyobb és tágasabb
Az elődje megjelenése óta tovább bővült a Mercedes kínálata, megérkezett a kompakt alapokra épülő GLB, ami csak három centivel volt rövidebb az előző GLC-nél, ezért az új modellt nagyobbra tervezték. A hossza hat centivel 4,72 méteresre nőtt, ezért immár nagyobb távolságot tarthat a GLB-től, amivel ellentétben viszont a GLC-ből nem készül hétüléses változat.
Az új GLC tengelytávja 2,89 méteresre nőtt, és a hátsó túlnyúlás növelésével a csomagtér mérete is nagyobb lehetett, 550-ről 600 literesre növekedett.
A Mercedes középkategóriás SUV-je ezzel a kategória egyik legpraktikusabb modelljének számít,
amit olyan riválisok ellen kínálnak, mint az Audi Q5, a BMW X3, a Lexus NX és a Volvo XC60.
Ismerős dizájn új kiadásban
Az újdonság dizájnja nem nagy meglepetés, az előző GLC továbbfejlesztésével született, az új C-osztály stíluselemeivel. A limuzinhoz és kombihoz hasonlóan a GLC is kétféle hűtőmaszkot kaphat: az alapmodelleken középen szélesebb, az AMG kiviteleken pedig sportosabb, lefelé szélesedő trapéz a forma, míg a karcsú hátsó lámpák a C-osztály kombiról lehetnek ismerősek.
A műszerfal is a C-osztályból származik, az új kormánykerék mögött 12,3 colos kijelző mutatja a számlapokat,
a középkonzolra pedig a 11,9 colos, álló formátumú érintőképernyő került.
A kormánykerék érintőgombjai, az ülésállítás ajtóra tett kapcsolói és a kerek légbefúvó nyílások immár a Mercedes jellegzetességeinek számítanak, itt sem maradtak el.
Mindenképpen hibrid
A GLC kínálatának érdekessége, hogy minden változata valamilyen hibrid hajtást kapott. A bevezetésekor kínált hatféle hajtáslánc közül három 48 voltos mild hibridet és rögtön három plug-in hibridet találunk, ezek közül négy a benzines és kettő a dízel. A motorok mind négyhengeresek, az új generációnál le kell mondanunk a hathengeres erőforrásokról.
A 48 voltos mild hibrid modelleket 23 lóerős és 200 Nm nyomatékra képes elektromotorral szerelték, a kilencfokozatú automata váltó és a 4Matic összkerékhajtás mindenképpen széria:
- GLC 200, 204 lóerővel és 320 Nm-rel
- GLC 300, 258 lóerővel és 400 Nm-rel
- GLC 220 d, 194 lóerővel és 440 Nm-rel
Az elődjéhez hasonlóan az új GLC is kapható lesz többféle plug-in hibrid hajtással,
amelyek jóval többre képesek, mint eddig. Az elektromotorjuk 136 lóerős, 440 Nm nyomatékkal, míg az akkumulátor méretét 13,5-ről 31,2 kilowattórára növelték, amivel a hatótávjuk 45-ről 100-120 kilométerre növekedett, tölteni 11 kilowattal, villámtöltőnél akár 60 kilowattal is lehet.
A Mercedes a kategóriában, de még a piacon is egyedülálló módon nem egy, nem kettő, hanem háromféle plug-in hibridet kínál, benzinest és dízelt is:
- GLC 300 e, 204 lóerős benzinmotorral, összesen 313 lóerővel és 550 Nm-rel
- GLC 400 e, 252 lóerős benzinmotorral, összesen 381 lóerővel és 650 Nm-rel
- GLC 300 de, 200 lóerős dízelmotorral, összesen 333 lóerővel és 750 Nm-rel
Az új GLC kínálata már ezzel is elég széles lenne, de ez még messze nem minden. A Mercedestől hamarosan számíthatunk a sportosabb formájú GLC Coupé bemutatójára, és az igazán erős AMG modellek sem maradnak el. A GLC 43 AMG a háromliteres V6-os helyett kétliteres, négyhengeres motort kaphat 408 lóerővel, és érkezik a GLC 63 AMG is, akár 650 lóerővel.
Ez is érdekelhet: