A Mercedes kínálatának legnépszerűbb modelljévé nőtte ki magát a GLC, aminek itt a második generációja. Az új C-osztályra épülő szabadidő-autó többféle plug-in hibrid hajtással, akár 120 kilométeres elektromos hatótávval jöhet.

A 2015-ben bemutatott középkategóriás GLC az utóbbi két évben a Mercedes legnagyobb számban eladott modelljévé nőtte ki magát, ezért nem túlzás azt állítani, hogy a márka legfontosabb modellje a most bemutatott második generáció. A dizájn és a műszaki tartalom ezúttal is a C-osztálytól származik, ezért annak modellváltása után számíthattunk a vadonatúj GLC érkezésére is.

Nagyobb és tágasabb

Az elődje megjelenése óta tovább bővült a Mercedes kínálata, megérkezett a kompakt alapokra épülő GLB, ami csak három centivel volt rövidebb az előző GLC-nél, ezért az új modellt nagyobbra tervezték. A hossza hat centivel 4,72 méteresre nőtt, ezért immár nagyobb távolságot tarthat a GLB-től, amivel ellentétben viszont a GLC-ből nem készül hétüléses változat.

Az új GLC tengelytávja 2,89 méteresre nőtt, és a hátsó túlnyúlás növelésével a csomagtér mérete is nagyobb lehetett, 550-ről 600 literesre növekedett.

A Mercedes középkategóriás SUV-je ezzel a kategória egyik legpraktikusabb modelljének számít,

amit olyan riválisok ellen kínálnak, mint az Audi Q5, a BMW X3, a Lexus NX és a Volvo XC60.

Ismerős dizájn új kiadásban

Az újdonság dizájnja nem nagy meglepetés, az előző GLC továbbfejlesztésével született, az új C-osztály stíluselemeivel. A limuzinhoz és kombihoz hasonlóan a GLC is kétféle hűtőmaszkot kaphat: az alapmodelleken középen szélesebb, az AMG kiviteleken pedig sportosabb, lefelé szélesedő trapéz a forma, míg a karcsú hátsó lámpák a C-osztály kombiról lehetnek ismerősek.

A műszerfal is a C-osztályból származik, az új kormánykerék mögött 12,3 colos kijelző mutatja a számlapokat,

a középkonzolra pedig a 11,9 colos, álló formátumú érintőképernyő került.

A kormánykerék érintőgombjai, az ülésállítás ajtóra tett kapcsolói és a kerek légbefúvó nyílások immár a Mercedes jellegzetességeinek számítanak, itt sem maradtak el.

Mindenképpen hibrid

A GLC kínálatának érdekessége, hogy minden változata valamilyen hibrid hajtást kapott. A bevezetésekor kínált hatféle hajtáslánc közül három 48 voltos mild hibridet és rögtön három plug-in hibridet találunk, ezek közül négy a benzines és kettő a dízel. A motorok mind négyhengeresek, az új generációnál le kell mondanunk a hathengeres erőforrásokról.

A 48 voltos mild hibrid modelleket 23 lóerős és 200 Nm nyomatékra képes elektromotorral szerelték, a kilencfokozatú automata váltó és a 4Matic összkerékhajtás mindenképpen széria:

  • GLC 200, 204 lóerővel és 320 Nm-rel
  • GLC 300, 258 lóerővel és 400 Nm-rel
  • GLC 220 d, 194 lóerővel és 440 Nm-rel
Az elődjéhez hasonlóan az új GLC is kapható lesz többféle plug-in hibrid hajtással,

amelyek jóval többre képesek, mint eddig. Az elektromotorjuk 136 lóerős, 440 Nm nyomatékkal, míg az akkumulátor méretét 13,5-ről 31,2 kilowattórára növelték, amivel a hatótávjuk 45-ről 100-120 kilométerre növekedett, tölteni 11 kilowattal, villámtöltőnél akár 60 kilowattal is lehet.

A Mercedes a kategóriában, de még a piacon is egyedülálló módon nem egy, nem kettő, hanem háromféle plug-in hibridet kínál, benzinest és dízelt is:

  • GLC 300 e, 204 lóerős benzinmotorral, összesen 313 lóerővel és 550 Nm-rel
  • GLC 400 e, 252 lóerős benzinmotorral, összesen 381 lóerővel és 650 Nm-rel
  • GLC 300 de, 200 lóerős dízelmotorral, összesen 333 lóerővel és 750 Nm-rel

Az új GLC kínálata már ezzel is elég széles lenne, de ez még messze nem minden. A Mercedestől hamarosan számíthatunk a sportosabb formájú GLC Coupé bemutatójára, és az igazán erős AMG modellek sem maradnak el. A GLC 43 AMG a háromliteres V6-os helyett kétliteres, négyhengeres motort kaphat 408 lóerővel, és érkezik a GLC 63 AMG is, akár 650 lóerővel.

Ez is érdekelhet:

Négyhengeres motor hajtja az új C-osztály AMG változatát

Két hengerrel kevesebbje van, mégis erősebb lett az új C 43 AMG.

40 éves a Baby Benz – a Mercedes 190-sztori

1982-ben indult a középkategóriás Mercedes sikertörténete.

SUV-ként is megjelent a Mercedes elektromos csúcsmodellje

Hét üléssel és 600 kilométer feletti hatótávval jön az EQS SUV.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés