Az alapokat a Mercedes kompakt autói adják, de az utastere olyan tágas, amivel még egy kategóriával feljebb is megállná a helyét a GLB, ami terepjárósan divatos formájával is népszerű lehet.
A Mercedesnél komolyan vették a kompakt modellcsalád bővítését, az A- és B-osztály, a CLA és a GLA után a következő újdonság a GLB, aminek most mutatták be a gyártásba kerülő változatát. Az ismert műszaki alapokra egy divatos szabadidő-terepjárót építettek, ami a kategóriában egyedülálló módon hétüléses változatban is rendelhető lesz.
A lekerekített kockaformájával a GLB eltér attól, amit ma a szabadidő-autók közt megszoktunk,
a vízszintes motorházfedelével és meredek szélvédőjével a külseje inkább a terepjárókét idézi. 4,63 méteres hossza 15 centivel nagyobb, mint egy A-osztályé, a 2,83 méteres tengelytávja pedig 10 centivel nagyobb a B-osztály hasonló értékénél.
A hossza alig marad el az egy kategóriával nagyobb GLC mögött, és mivel a GLB elsőkerék-hajtású, jobban ki tudja használni a rendelkezésre álló teret, és tágasabb lett a nagyobb testvérénél.
A kategóriában egyedülálló módon három üléssorral, hétszemélyesként is rendelhető lesz,
amihez hasonlót kevesen kínálnak ekkora méretben, ilyen például a BMW 2-es Gran Tourer vagy a Volkswagen Tiguan.
A csomagtartója öt üléssel kombisan hatalmas,
560 literes, a hátsó támlák ledöntésével pedig 1755 literesre bővíthető. Az állítható támlájú második üléssort 14 centis sínen lehet tologatni, ezzel további 179 literrel növelhető a csomagtér vagy a lábtér harmadik sorban. A leghátsó üléseket maximum 168 centis utasoknak javasolják, két gyerekülés-csatlakozó és USB-töltő ide is jutott.
A berendezés az A-osztály óta ismerős lehet a Mercedes kompakt autóiból,
a dupla képernyős műszerfallal, az ülések közti érintőpaddal és az igényes részletekkel. A színes head-up display, az okos hangvezérlés, a masszázsfunkciós ülések és az S-osztályból ismerős szinte önvezető asszisztensek sem hiányozhatnak a felszereltségből.
A kínálat a GLB 200-zal kezdődik, amit 1,33 literes, 163 lóerős négyhengeres benzinessel szerelnek, a GLB 250-be már kétliteres, 224 lóerős benzinmotor kerül, a két dízel a 150 és a 190 lóerős GLB 200 d és 220 d lesz.
Minden motorhoz széria a duplakuplungos automatizált váltó, a GLB 200-ba hétsebességes, a többibe az új nyolcfokozatú egység kerül.
A nagyobb motorokhoz széria, a kisebb dízelhez opció az összkerékhajtás,
ami alapesetben a nyomaték 80 százalékát juttatja az első kerekekhez, Sport módban 70 százalékot, off-road módban pedig fele-fele arányban osztja el az első és hátsó kerekek közt. A LED-es fényszórók terepen szélesebb fénycsóvát vetítenek, és kamerás rendszer is segíti a terepjárózást.