A BMW-nél nem tétlenkednek, bemutatták az X3 és az X4 megújult változatát, ahol a formához és a technikához is óvatosan nyúltak.
2017-ben jelent meg a BMW X3 harmadik generációja, és egy évvel később érkezett a kupéformájú testvére, az X4 is, a pályafutásuk felénél pedig átestek a szokásos ráncfelvarráson. Nem kell nagy változtatásokra gondolni, ha eddig is tetszett a BMW középkategóriás szabadidő-autója, akkor ezután még jobban fog tetszeni.
Az X3 és X4 stílusa nem változott, csak a részleteken igazítottak,
például a hűtőmaszk csak egy kicsivel lett nagyobb, és a két fele közös keretet kapott, ami akár feketében is rendelhető. Szűkebbre szabták a fényszórókat, amelyek szériában LED-esek, az X4-nél mátrixfényszórók, és felárért már messzire világító lézeres fényszórók is kérhetők.
A leglátványosabb a változás az X3 hátsó részén, ahol a nemrég megújult 5-ös sorozat mintájára hangsúlyos fekete keretet kaptak a lámpák.
A műszerfalat is átszabták, a középkonzolra alapból 10,25 colos, felárért 12,3 colos érintőképernyő került a BMW újabb infotainment rendszerével, és elérhető a Drive Recorder nevű fedélzeti kamera is. A klímaberendezés kezelőfelülete és a váltókar környéke az új 3-as és 4-es sorozatból lehet ismerős.
A motorkínálat újdonsága, hogy a benzines modelleket mild hibrid rendszerrel szerelték fel.
A választék kétliteres négyhengeres és háromezres hathengeres motorokból áll, a nyolcfokozatú automata sebességváltó széria, és az X4-hez nem elérhető belépődízelt leszámítva az xDrive összkerékhajtás is:
- 184 lóerős xDrive20i
- 245 lóerős xDrive30i
- 360 lóerős M40i
- 150 lóerős sDrive18d
- 190 lóerős xDrive20d
- 286 lóerős xDrive30d
- 340 lóerős M40d
Az X3-nál továbbra elérhető a plug-in hibrid xDrive30e, ahol a rendszer kombinált teljesítménye 292 lóerő, és az akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert lehet megtenni.
Az alapmodellekkel együtt megérkezett az X3 M és X4 M megújult változata is,
ami az elődjénél sokkal feltűnőbb arcot kapott, főleg egy élénk színben mutat jól. A háromliteres, hathengeres motor 480 lóerőre képes, amivel négy másodperc alatt gyorsul százra, az M Competition változat pedig 510 lóerős, 3,8 másodperces gyorsulással.
Az M Competition változat az erősebb motorján kívül új 21 colos kerekeket és elektromosan állítható fejtámaszos M Sport üléseket kapott. Az X3 M és X4 M végsebessége alapesetben 250 km/óra, de
egy opciós csomag megrendelésével 285 km/órával is hasíthat a BMW két sportos szabadidő-terepjárója.