A BMW-nél nem tétlenkednek, bemutatták az X3 és az X4 megújult változatát, ahol a formához és a technikához is óvatosan nyúltak.

2017-ben jelent meg a BMW X3 harmadik generációja, és egy évvel később érkezett a kupéformájú testvére, az X4 is, a pályafutásuk felénél pedig átestek a szokásos ráncfelvarráson. Nem kell nagy változtatásokra gondolni, ha eddig is tetszett a BMW középkategóriás szabadidő-autója, akkor ezután még jobban fog tetszeni.

Az X3 és X4 stílusa nem változott, csak a részleteken igazítottak,

például a hűtőmaszk csak egy kicsivel lett nagyobb, és a két fele közös keretet kapott, ami akár feketében is rendelhető. Szűkebbre szabták a fényszórókat, amelyek szériában LED-esek, az X4-nél mátrixfényszórók, és felárért már messzire világító lézeres fényszórók is kérhetők.

A leglátványosabb a változás az X3 hátsó részén, ahol a nemrég megújult 5-ös sorozat mintájára hangsúlyos fekete keretet kaptak a lámpák.

A műszerfalat is átszabták, a középkonzolra alapból 10,25 colos, felárért 12,3 colos érintőképernyő került a BMW újabb infotainment rendszerével, és elérhető a Drive Recorder nevű fedélzeti kamera is. A klímaberendezés kezelőfelülete és a váltókar környéke az új 3-as és 4-es sorozatból lehet ismerős.

A motorkínálat újdonsága, hogy a benzines modelleket mild hibrid rendszerrel szerelték fel.

A választék kétliteres négyhengeres és háromezres hathengeres motorokból áll, a nyolcfokozatú automata sebességváltó széria, és az X4-hez nem elérhető belépődízelt leszámítva az xDrive összkerékhajtás is:

  • 184 lóerős xDrive20i
  • 245 lóerős xDrive30i
  • 360 lóerős M40i
  • 150 lóerős sDrive18d
  • 190 lóerős xDrive20d
  • 286 lóerős xDrive30d
  • 340 lóerős M40d

Az X3-nál továbbra elérhető a plug-in hibrid xDrive30e, ahol a rendszer kombinált teljesítménye 292 lóerő, és az akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert lehet megtenni.

Az alapmodellekkel együtt megérkezett az X3 M és X4 M megújult változata is,

ami az elődjénél sokkal feltűnőbb arcot kapott, főleg egy élénk színben mutat jól. A háromliteres, hathengeres motor 480 lóerőre képes, amivel négy másodperc alatt gyorsul százra, az M Competition változat pedig 510 lóerős, 3,8 másodperces gyorsulással.

Az M Competition változat az erősebb motorján kívül új 21 colos kerekeket és elektromosan állítható fejtámaszos M Sport üléseket kapott. Az X3 M és X4 M végsebessége alapesetben 250 km/óra, de

egy opciós csomag megrendelésével 285 km/órával is hasíthat a BMW két sportos szabadidő-terepjárója.

Ez is érdekelhet:

Megjelent a BMW legújabb elektromos autója, az iX3

Mint egy X3, csak teljesen elektromos hajtású.

Ez a tuningcég tudja, mitől kell még jobban egy BMW

Az X3 M-nél erősebb is, és jobban is néz ki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés