Csak négy év telt el, és a BMW kisebbik kupéterepjárója, az X4 máris átadja a helyét a vadonatúj utódjának. A sietős modellváltás oka, hogy az alapokat adó X3 is nemrég újult meg, és a most bemutatott modell is a BMW legmodernebb technikáját kapja.

Fogalom lett a szabadidő-terepjárók között a kupétetős BMW X6, amit azóta eggyel kisebb méretben is elkészítettek Münchenben. 2014-ben jött ki a BMW X4, és szokatlanul rövid idő, négy év után máris itt a vadonatúj utódja. Nem volt semmi baj a régivel, ami arányosabban is nézett ki, mint a nagytestvére, de ha már a műszaki alapokat adó BMW X3-nál most volt generációváltás, akkor az újdonság alapjára elkészítették az új X4-et is.

Szemből ezért nem meglepő, hogy az X3-on látott forma köszön vissza, de az új X4 többi része már egyedi formájú, még az elődjéhez képest is.

A karosszériát ugyanis 7,5 centivel megnyújtották, miközben néhány centivel szélesebb és laposabb is lett, ami egyértelműen jobb kiállásúvá tette. Az 5 centivel hosszabb tengelytáv a hátsó utasok lábterét, a szélesebb nyomtáv pedig a vezethetőségét javította. 525 literes a csomagtér, ami szintén elégnek tűnik.

Mostantól háromféle kivitelben lehet kérni az X4-et: ott a terepjárósabb xLine a fémszínű védőburkolatokkal, aztán a többi BMW-ből ismert M Sport, valamint az új M Sport X, ami az előbbi két csomag kombinációjának tűnik. A kerekek akár 21 colosak is lehetnek, a teljesen LED-es fényszóró széria, akárcsak a kétoldali kipufogóvég és a LED-es hátsó lámpa. Ha már itt tartunk, hátulról teljesen új dizájnt kapott az X4, alig lehet ráismerni.

A belsőt ismerheted, ha láttál mostanában BMW-t.

12 colos vetített műszeregység, 10,25 colos érintőképernyő gesztusvezérléssel és színes head-up display fogad, opcióként háromzónás klíma és szellőztetett ülések is vannak benne, a csomagtér fedelével pedig nem kell bajlódni, az minden esetben elektromos mozgatású. Az X4-nek a felépítése is új, ezért áramvonalasabb (a Cw értéke 0,30) és 50 kg-mal könnyebb is lett.

Motorból a legjobbakat lehet választani hozzá.

Már most a kedvencünk az M40i, aminek a háromliteres soros hathengerese 360 lóerőre és 500 Nm-re képes, ezzel 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, és 250 km/óránál is csak az elektronika korlátozza a sebességét. Szintén nagyot üt az M40d, amibe 326 lóerős, 680 Nm nyomatékú hathengeres dízel kerül, a benzineshez hasonlóan nyolcfokozatú automatával.

Persze egyszerűbb kivitelekben is készül majd az X4. Az X3-hoz hasonlóan a 184 lóerős xDrive20i-vel indul a kínálat, ott a 252 lóerős xDrive30i, a dízelek közt pedig a 190 lóerős xDrive20d, a 231 lóerős xDrive25d és a 265 lóerős xDrive30d. Lehet, hogy csak négy évig kínálták, de ez alatt az idő alatt is elment 200 ezer példány az első generációból, és a paramétereit nézve az új BMW X4-nek ennél is nagyobb sikert jósolunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Négy nap alatt 10 ezer gyorshajtót fotóztak az új traffipaxok Budapesten

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés