A Mercedes bemutatta a C-osztály új generációjának első AMG változatát. A C 43-ban a hathengeres motor egy négyhengeresnek adta át a helyét, a teljesítménye mégis nőtt, és egy kicsit gyorsabb is lett az elődjéhez képest.

A C-osztály új generációjának bemutatásakor a Mercedes már elárulta, hogy ezt a szériát kizárólag négyhengeres motorokkal kínálja majd, ami azt jelenti, hogy búcsúznunk kell az AMG-modellekben dolgozó hat- és nyolchengeres erőgépektől. A két AMG közül elsőként a C 43 jelent meg, minden eddiginél izmosabb négyhengeressel.

Az új modellben az a kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, mint a nemrég bemutatott SL 43 AMG-ben.

A teljesítménye 408 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 500 Nm, ezzel egy kicsivel erősebb, mint az előző C 43 AMG-ben dolgozó háromliteres, turbós V6-os, ami 390 lóerős teljesítményre és 520 Nm nyomatékra volt képes.

A gyors reakciókról az elektromotorral megpörgetett turbó, a hatékonyságról mild hibrid rendszer gondoskodik.

A kilencfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelt C 43 AMG ezzel 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, egy tizeddel hamarabb, mint az elődje. A végsebessége 250 km/óránál limitált, amit felárért 265-re lehet növelni.

Az adaptív lengéscsillapítással és hátsókerék-kormányzással is szerelt C 43 AMG-t nemcsak szedán, hanem kombi karosszériával is lehet kérni.

A közös jellemzőjük a függőlegesen rácsozott hűtőmaszk, a legalább 18, de akár 20 colos kerekek, valamint a négy kipufogóvég, az utastérben piros cérnával varrták a műbőr-mikroszálas kárpitozást, és a kormánykerékről választhatók a különféle üzemmódok.

Ez is érdekelhet:

Szép és okos is a Mercedes C-osztály új generációja

A dizájnt és a berendezést is az új S-osztály ihlette.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában