A hengerek számának csökkentése a Mercedes legújabb roadsterét is elérte, az AMG SL belépőváltozata lett a négyhengeres SL 43, amit lassúnak mégsem nevezhetünk.

A vadonatúj SL az első modell ebből a sorozatból, aminek a fejlesztését már a Mercedes-AMG részlege végezte, a nevét is ennek megfelelően kapta. Az új roadster kétféle változatban jelent meg, és a 476 lóerős SL 55 és az 585 lóerős SL 63 orrában is ugyanaz a 4 literes biturbó V8-as motor dolgozik, mint a Mercedes legtöbb nagy modelljében.

Most itt az SL belépőmodellje, aminek meg kell elégednie fele ennyi hengerrel.

Az SL 43 motorja a kétliteres, turbós négyhengeres, ami 381 lóerőre és 480 Nm-re képes, és mild hibrid rendszerrel is ellátták, ez további 14 lóerőt tesz hozzá a teljesítményéhez. Az összkerekes csúcsmodellekkel ellentétben a motor itt a hátsó kerekeket hajtja.

Belépőmodell létére lassúnak semmiképp sem nevezhetjük a Mercedes-AMG SL 43-at,

hiszen a kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt roadster 4,9 másodperc alatt gyorsul százra és 275 km/óra a végsebessége. A motor reakcióiról a turbófeltöltőre szerelt elektromos motor gondoskodik, ezzel késlekedés nélküli lehet minden gyorsítás.

Az olcsóbb változatot külsőre nem sok különbözteti meg az izmosabb testvérektől,

csak a szögletes helyett kerek kipufogóvégekről ismerheted fel a belépőmodellt. Nem ez az első alkalom, hogy a Mercedes négyhengeres motorral kínálja a típust, az ötvenes-hatvanas években a 190 SL-t is egy 1,9 literes motorral szerelték.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Romániában több új villany- és hibrid autót adtak el idén, mint dízelt