A hét évtizedes múltra visszatekintő SL legújabb generációját a Mercedes-AMG-nél fejlesztették, ezért nemcsak formásabb, de sportosabb is lett a roadster, ami több szempontból is új fejezetet nyit a modell történetében.

A Mercedes egyik legrégebbi modellsorozata az SL, amelynek a legújabb generációja új fejezetet kezd a roadster történetében. A modellt most először teljes egészében az AMG-nél fejlesztették, és 2001 óta először ismét vászontetős lett az SL, ami immár 2+2 utasnak kínál helyet, és a motorja most először mind a négy kerekét hajtja.

Az új SL-nek ezzel több szerepet is be kell töltenie a Mercedes kínálatában: a patinás modellsorozat legújabb tagjaként a négyüléses kialakításával a kifutott S-osztály Cabriolet-t is pótolnia kell, és a paramétereit nézve

nagyon valószínűnek tűnk, hogy hosszabb távon az AMG GT Roadster szerepét is átveszi, ezért igazán tökéletes sportautónak kell lennie.

A teljesen új alumínium alapokra épülő SL karosszériája sokkal merevebb lett nemcsak az elődjénél, de a vászontetős AMG GT-nél is.

4,71 méteres hossza 13 centivel nagyobb a korábbi szériánál, és 16 centivel az AMG GT-nél, míg a 2,7 méteres tengelytávja 11 centis növekedést jelent az elődjéhez képest, és hét centivel nagyobb az AMG GT hasonló méreténél is.

A karosszéria arányai jellegzetesen sportautósak, hosszú motorháztetővel és rövid farral, amit a vászontetős kialakítás tett lehetővé. 213-240 literes csomagtere kisebb lett a keménytetős elődjénél, amibe 345-485 litert lehetett pakolni, valószínűleg a 2+2 üléses kialakítás miatt.

Ne számítsunk tágas ülésekre, a gyáriak is csak 1,5 méteres magasságig javasolják ezeket a helyeket.

A hűtőmaszk függőleges rácsozása az első 300 SL-re emlékeztet, akárcsak a süllyesztett kilincsek.

A vászontető 21 kilogrammal könnyebb az elődje keménytetős konstrukciójánál, az elektromos mozgatása 15 másodpercbe telik, és 60 km/órás sebességig menet közben is indítható. A hátsó szárny 80 km/óra felett nyílik, és ötféle pozíciót vehet fel.

A modern klasszikus belső teret már korábban megmutatta a Mercedes.

Az új SL-ben is megjelenik az MBUX fedélzeti rendszer legutóbbi generációja, 12,3 colos műszeregységgel a kormánykerék mögött, és egy 12 colos, álló formátumú érintőképernyővel, ami dönthető, hogy nyitott tetővel se tükröződjön a napon. Az integrált fejtámaszos sportülések megtartották az Airscarf nyakfűtést.

Az új SL kétféle változatban érkezik a kereskedésekbe. Az alapmodell az SL 55 4Matic, amelynek 4 literes biturbó V8-as motorja 476 lóerőre és 700 Nm-re képes, a váltója kilencfokozatú ezzel 3,9 másodperc alatt gyorsul százra és 295 km/óra a végsebessége.

Széria az adaptív lengéscsillapítás, és az SL-nél most először a hátsókerék-kormányzás is.

A csúcsmodell egyelőre az SL 63 4Matic+ lesz, amiben a 4 literes biturbó V8-as motor 585 lóerős

és 800 Nm a nyomatéka, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, 315 km/óra a végsebessége, és az SL 55-höz képest aktív stabilizátorral is felszerelték. A legérdekesebb változat később érkezik: a 4-ajtós AMG GT mintájára az SL is megkapja az AMG E Performance hibrid hajtást.

Ez is érdekelhet:

Sport és luxus – A Mercedes-Benz SL-sztori

Hatvankilenc éve indította útra a legendát a sirályszárnyas 300 SL.

843 lóerővel rúgja be az ajtót a plug-in hibrid Mercedes-AMG GT

Nem a hatótávra, hanem a teljesítményre megy rá a hibrid rendszer.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés