A Mercedes-AMG már korábban elárulta, hogy plug-in hibrid modellt fejleszt, most pedig az is kiderült, hogy mire képes a legújabb AMG GT. Nem a hatótávra, hanem a teljesítményre megy rá a hibrid rendszer.

Egy új korszak kezdetét jelenti a Mercedes-AMG első plug-in modellje, a négyajtós AMG GT zöld rendszámos változata, ami egyáltalán nem spórolásra való. A jelek szerint a fejlesztők arra használták a hibrid rendszert, hogy tovább növeljék a teljesítményt, és a szigorodó szabályok közt továbbra is gyárthassanak olyan izmos erőgépeket, mint amilyen az AMG GT.

Nincs downsizing sem, az AMG GT 63 S E Performance változatban ugyanúgy a 4 literes biturbó V8-as benzinmotort találjuk,

mint az eddigi csúcsmodell AMG GT 63 S-ben, ahhoz hasonlóan 639 lóerős teljesítménnyel és 900 Nm nyomatékkal. A hátsó kerekekhez azonban került még egy 204 lóerős, 320 Nm-re képes elektromotor, kétfokozatú váltóval.

A plug-in hibrid AMG GT ezzel nem kevesebb, mint 843 lóerőre képes, a legnagyobb nyomatéka 1010 Nm, de akár 1470 Nm is lehet.

Gondolhatod, hogy mennyire gyors lett ezzel az AMG GT, de a Mercedes el is árulja: 2,9 másodperc alatt rajtol százra, 10 másodpercen belül kétszázzal száguld, a végsebessége 316 km/óra.

Mint minden plug-in hibrid, a hátsó kerekekhez épített 6,1 kilowattórás akkumulátorról

az AMG GT is képes akár teljesen elektromosan haladni,

de mivel a fejlesztés során nem a hatótávra mentek rá, csak 12 kilométeren át. A külön hűtőrendszerrel szerelt akkumulátor csak 89 kilogrammot nyom, és hátulra építve még az autó súlyelosztását is javítja.

A szériában légrugózással és akár karbonkerámia fékekkel szerelt AMG GT 63 S E Performance ezzel a konnektoros rendszerrel nálunk éppen nem érdemli ki a zöld rendszámot, de ezt leszámítva aligha mondanánk meg róla, hogy hibrid. A légbeömlők és lökhárítók egy kicsit eltérők,

a legfeltűnőbb talán a töltő csatlakozója, ami a jobb hátsó lámpa alá került.

Furcsa látvány lesz töltőre téve látni az AMG GT-t, de ha ez az ára annak, hogy a jövőben is létezhessenek ehhez hasonló erőgépek, akkor annyira azért nem bánjuk.

Ez is érdekelhet:

Még jobban vágyhatunk a négyajtós Mercedes-AMG GT-re

Ráncfelvarrásnak nevezni túlzás, de nem is volt rá szüksége.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.