Nem először, és valószínűleg nem is utoljára halljuk ezt az olasz istállótól.

A Ferrari az egyetlen csapat, amely az F1 indulása óta töretlenül a mezőny tagja – amiért egyébként nemcsak több tíz milliós hűségbónuszt kap, de még különleges vétójoggal is rendelkezik a többiekkel szemben –, azonban időről időre bedobja a hisztikártyát, vagyis olyankor, amikor nem az olasz istálló szája íze szerint alakulnak a dolgok, rendre belengeti a kiszállás lehetőségét.

Most is pontosan ez történt, ugyanis a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek enyhítése céljából szó van arról, hogy a következő szezontól életbe lépő 175 milliós költségvetési plafont tovább csökkentenék 145, de akár 100 millióra is.

„Eleve a 145 millió dollár is hatalmas engedmény ahhoz képest, amiről tavaly júniusban határoztunk. Ezt nem tudnánk megvalósítani jelentős áldozatok nélkül, értem ezt főleg a humánerőforrás tekintetében. A további csökkentés miatt olyan helyzetbe kerülnénk, hogy megfontolnánk az egyéb lehetőségeinket, ahol tovább vihetjük a versenyzési génjeinket”

– mondta Mattia Binotto csapatfőnök a The Guardiannak adott interjújában, aki szerint ha még tovább csökkentenék a maximális kiadás keretét, azzal a sportág sokat veszítene presztízséből és „az alsóbb kategóriák szintjére süllyedne”, plusz azzal érvelt, hogy a teljes értékű konstruktőröknek nagyobb büdzsére van szükségük azoknál az istállóknál, akik tőlük szerzik be az erőforrásokat és alkatrészeket.

KÖZBEN: A Ferrari közleményben tagadja, hogy Binotto arra utalt volna, hogy kiszáll az F1-ből, ha csökken a költségvetési sapka, és a csapatfőnök inkább arra célozgatott, hogy az F1-en kívül nem tervez versenyezni más kategóriában.

(Forrás: planetf1.com, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában