Mondjuk úgy, hogy a Red Bullt nem érdekli a Formula E.
Hiába a második generációs autó – amivel szintet ugrott az elektromos F1 – és az újonnan csatlakozó gyártók – idén a BMW és a Nissan is már résztvevő, jövőre pedig a Mercedes és a Porsche csatlakozik –, a Red Bullt nagyon nem győzte meg a Formula E. Az istálló tanáncsadója, Helmut Marko elég komolyan bele is állt a sorozatba – ezzel mintegy végérvényesen kizárva az RB szerepvállalását:
„Számunkra a Formula E csupán egy kifogásnak tűnik az autóipar részéről, hogy elvonják a figyelmet a dízelbotrányról. Még mindig a dízel messze a leghatékonyabb motor.”
És akkor ott van még az is, hogy Marko szerint az FE csak egy jókora parasztvakítás:
„A Formula E-autók olyanok, mint az F3-as gépek 400 kilónyi akkumulátorral.
Ez nem a leggyorsabb versenyzőről szól, mert még az F1-nél és az összes többi sorozatnál is sokkal jobban kell gazdálkodni az energiával.
Annyira lassúak az autók… Csak ezeken a szűk és kanyargós utcai pályákon tűnnek vonzónak.
Az viszont az Formula E hatalmas előnye, hogy egy szuper marketing buli a város közepén.”
Massának is megvan a véleménye, csak éppen más:
(Fotó: Getty Images)