Amikor a fűnyírómotorokról ismert gyártó egy hibrid autó tervezésébe fogott, akkor annak ez a hatkerekű prototípus lett az eredménye. Sajnos túl gyenge volt ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerüljön.

Az 1908-ban alapított Briggs & Stratton a mai napig a kismotorjairól ismert, amiket többek között fűnyírókba, kistraktorokba, generátorokba, nagynyomású mosókba és gokartokba építenek. A hetvenes évek végén nagyobb fába vágták a fejszéjüket, pontosabban a motoros láncfűrészüket, amikor egy hibrid autó prototípusát építették meg.

Az 1905-ös Detroit Electric mellett. Hasonló mérföldkőnek szánták

A hatkerekű jármű néhány elemét a Ford Pinto és a Volkswagen Scirocco kölcsönözte,

egyébként teljesen egyedi karosszériát kapott a prototípus. Az orrába a Briggs & Stratton jól bevált hétszáz köbcentis, 18 lóerős, léghűtéses, kéthengeres motorja került, amihez egy 8 lóerős elektromotor kapcsolódott. A két motor akár együtt, akár külön is tudta hajtani a járművet.

A hat kerékre azért volt szükség, mert a csomagtér padlója alá épített 250 amperórás ólomsav-akkumulátorcsomag jóval nehezebb lett

a manapság használatos nikkel-metál-hidrid és lítiumion akkuknál. A 450 kilogrammos csomagot jobban viselte a két hátsó tengely, amivel a hibrid prototípus útfekvése is jóval stabilabb lett.

Recaro-ülések a négyszemélyes utastérben
A 18 lóerős kéthengeres motor túl harmatos volt egy ekkora autóhoz
A csomagtér padlója alá került ólomsavas akkumulátorok cipeléséhez kellett a dupla tengely

A 4,42 méter hosszú autó másfél tonnát nyomott, ezért sejtheted, hogy a szerény teljesítményű hibrid rendszerrel mennyire harmatosan ment.

A végsebessége nem érte el a 90 km/órát, és a Motor Trend magazin korabeli tesztjén 0-ról 80-ra is 34 másodperc alatt gyorsult fel, tisztán elektromos hajtással 45 másodperc kellett hozzá.

Sajnos a korabeli képek fekete-fehérek, pedig mennyire klassz színe van a prototípusnak!

Jay Leno is kipróbálta az egyetlen működő példányt:

A Briggs & Stratton prototípusa érthető okokból nem került sorozatgyártásba, de a cég szerint a hibrid rendszer 1500 dollárba került volna 1980-ban, akkori értékén fele annyiba, mint egy hibrid autó felára manapság. Ha akkor valóra vált volna, a különleges hatkerekű jármű sokkal könnyebben megkedveltette volna a hibrideket.

Ez is érdekelhet:

Klasszikus stílusú autó is lehet elektromos hajtású

Járnál elektromos autóval, ha így nézne ki?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés