A Toyota bemutatta a Land Cruiser új generációját, amit nem került el a downsizing, mégis minden téren előbbre lépett, ezért továbbra is a terepjárók királyának ígérkezik.
1951-ben jelent meg a Toyota ikonikus terepjárója, ami egyszerűen elpusztíthatatlannak bizonyult, és az évtizedek alatt igazi legendává vált. A világ 170 országában több mint 10 millió példányt adtak el belőle az elmúlt hetven évben, és a kerek évfordulóra a japán márka bemutatta a Land Cruiser új generációját.
Az újdonság nem az a Land Cruiser, ami nálunk is kapható, hanem a nagyobb, V8-as modell utódja, amit itt már nem forgalmaznak.
2007-ben jelent meg a most kifutó széria, ezért a Toyotának bőven volt mit dolgoznia rajta, hogy az új Land Cruiser továbbra is minden téren a kategória csúcsmodelljének számítson.
A méretei nem változtak az elődjéhez képest, de nem is volt rá szükség,
az 5 méteres hosszával és 2,85 méteres tengelytávjával bőven elég tágas a hétüléses terepjáró. A dizájn vadonatúj, de megőrizte a Land Cruiser karakteres szögletességét, a teljesen LED-es fényszórókkal és a jókora hűtőmaszkkal mégis nagyon mainak érezni.
A belső tér már kétséget kizáróan modern a középen lévő nagy érintőképernyővel, ami okostelefon-kivetítésre is képes. Az új Land Cruiser igazi luxusterepjáró a felszereltségével is: a klímája négyzónás, az ülések nemcsak elöl, hanem
hátul is fűthetők és szellőztethetők is, és a hátsó utasokat kétképernyős multimédiás rendszer szórakoztatja.
A Land Cruisert nem kerülte el a downsizing, ezért kénytelen volt elbúcsúzni az elődje 5,7 literes V8-asától.
Az új modellt 3,5 literes biturbó V6-os benzinmotorral szerelik, ami 415 lóerőre és 650 Nm-re képes, és 6,7 másodperc alatt gyorsít százra. 3,3 literes biturbó V6-os dízel is választható, 309 lóerővel és 700 Nm-rel, és mindkét motorhoz széria a tízfokozatú automata sebességváltó.
Az összkerékhajtás magától értetődő, és megvan a Multi Terrain Select rendszer is, ami felismeri az adott terepet, és ahhoz igazítja a beállításokat.
A Toyota újdonsága a Multi Terrain Monitor, ami élőben mutatja a középső kijelzőn, mi található az autó alatt, ezzel is segítve a terepakadályok leküzdését. A futóműve aszfalton is ügyesebb lett az elődjénél.
A Land Cruiser is megkapja a legújabb vezetéstámogató asszisztenseket, így az autonóm vészfékezést, a sávtartót és az automatikus távfényszórót. A fogyasztása nemcsak az új motoroknak köszönhetően csökkent, hanem azért is, mert az autó tömegét 200 kilogrammal mérsékelték. A forgalmazása idén nyáron indul, és csak remélni tudjuk, hogy Európába is eljut az újdonság.