Folytatja kompakt modellcsaládjának megújítását a Mercedes-Benz, a divatos és okos A-osztály ötajtós változata után érkezik a négyajtós lépcsőshátú kivitel. Már most annyit elárultak róla, hogy a legkisebb lesz a légellenállása a szériagyártású autók között.
Most éppen az A-osztály az újdonság a Mercedesnél, a kompakt ötajtós modell sorozatgyártása nemrég kezdődött el Kecskeméten. Kínában már leleplezték az ottani piacra szánt, nyújtott tengelytávú lépcsőshátú változatát, hamarosan pedig bemutatkozik a normál hosszúságú szedán kivitel, amivel a Győrben gyártott Audi A3 Limousine számára állít ellenfelet a gyártó.
Már annyit elárultak róla, hogy a légellenállási együtthatója 0,22 lesz, ami a legáramvonalasabb autóvá teszi a szériagyártmányok között. Ezt olyan kisebb-nagyobb fogásokkal érték el, persze az eleve aerodinamikus formájú karosszérián kívül, mint a gondos szigetelések, a nyitható hűtőzsaluk és az autó aljának szinte teljes burkolása.
Csak összehasonlításképpen: az olyan áramvonalasnak tartott autóknak, mint a Toyota Prius és a Tesla Model S, ehhez képest 0,24-0,25 a Cw értéke, a BMW i8-é 0,26. Nem egészen újdonság a 0,22 sem, hiszen az Audi A4, az 5-ös BMW és az előző Mercedes-Benz CLA is ennyivel büszkélkedhet, de az új A-osztály szedánnak ezekhez képest még a frontfelülete is kisebb lesz.
Egyelőre be kell érnünk ennyivel, és néhány képpel, amiket a gyári szélcsatornában készítettek. Az A-osztály szedán bemutatója már nem lehet messze, és a gyártása is hamarosan indul, ezúttal nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban és Mexikóban.