A Rolls-Royce kisebbik luxusautója és a márka legsikeresebb modellje a Ghost, ami egy évtized után teljesen új generációnak adja át a helyét. A letisztult stílusú újdonság a márka eddigi legfejlettebb autója lett.

A Phantommal kezdett új fejezetet a Rolls-Royce, és a tehetős vevők igényeltek egy kisebb modellt is, ez lett a 2009-ben bemutatott Ghost. A hosszú ideig gyártott első széria a márka 116 éves történetének legnagyobb számban eladott típusa lett, most pedig leleplezték a vadonatúj modellt, ami csak a Spirit of Ecstasy emblémát tartotta meg az elődjétől.

Az új Ghost már nem a BMW 7-es sorozatára épül, hanem ugyanarra a csupa alumínium platformra, ami a nagyobb Phantom és Cullinan alapját is adja.

Valójában a 2,5 tonnás Ghost is nagyobb az elődjénél, az 5,55 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,57 méter magas karosszériája kilenc centivel hosszabb és három centivel szélesebb lett.

Sokan saját maguk vezetik, de a hátrafelé nyíló hátsó ajtós Ghost a maga 3,3 méteres tengelytávjával sofőrös limuzinnak is tökéletesen beválik. A Rolls-Royce már ehhez a modellhez is elérhetővé tette az elektromosan nyíló és csukódó ajtókat, amelyeket gombnyomásra kezelhetünk.

Az utastérben már ebben a kisebb típusban is kápráztathat a csillagoségbolt-tetőkárpit.

Az elődjénél letisztultabb az új Ghost dizájnja, a szögletes fényszórók és a Rolls-Royce jellegzetes hűtőmaszkja jobban a karosszériába simul,

az utóbbi pedig háttérvilágítást kapott. A belső teret is minimalista stílusban tervezték, a műszerfalba simuló képernyővel, a 18 hangszórós hifi fém hangszórórácsaival és az első utas előtt 850 apró LED-ből álló hangulatfénnyel.

A Phantomhoz hasonlóan a Ghost motorja is a 6,75 literes, dupla turbós V12-es, ami 571 lóerős teljesítményre képes,

és a maximum 850 Nm nyomatékát már 1600/perc fordulatszámon leadja. A sebességváltója nyolcfokozatú automata, és a navigációs rendszer adatait is felhasználja, hogy mindig a megfelelő fokozatot tudja kiválasztani.

A mesés komfortról a légrugózás gondoskodik, a futóművet kamerás rendszer segítségével igazítja az útminőséghez,

a manőverezést pedig hátsókerék-kormányzás könnyíti meg. A 600 méterre világító lézeres fényszórótól az éjjellátón és az önállóan parkoló asszisztensen át a szinte önvezető rendszerig minden modern extrát megkaphat a Rolls-Royce eddigi legfejlettebb autója.

Ez is érdekelhet:

Kipróbáltuk a világ első összkerekes, ötajtós Rolls–Royce-át – Cullinan-teszt

Terepre nem vittük – a fizikai és a jogi lehetőség nem mindig esik egybe –, de szilárd burkolaton sem volt nehéz ráérezni, hogyan közlekedhet az, aki egyetlen SUV-ra költené több luxusautó árát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában