Az S-osztályból készült kupét az AMG-nél vették kezelésbe, az alaposan kiszélesített karosszériába egy 6 literesre növelt V8-as motort szereltek. Az egyik eredeti állapotú példánya most új tulajdonost keres.

A nyolcvanas évek végén az AMG még nem volt felszereltségi szint is a Mercedesnél, de az autógyártó már többségi tulajdonos volt az affalterbachi műhelyben, ahonnan a tuningolt modellek kerültek ki. Az S-osztály 1981-ben bemutatott kupéváltozatából az 560 SEC jelentette a csúcsot, amit az AMG-nél képesek voltak tovább fokozni.

Az 5,5 literes V8-as motorja már gyárilag is 300 lóerőre volt képes, de az AMG-nél egy 6 literesre növelt változatot szereltek be,

aminek a teljesítménye elérte a 385 lóerőt. A maximum nyomatéka 556 Nm, és már ez is jelentősen több az eredetinél, de kisebb fordulatszámon a gyári nyomaték kétszerese is elérhető volt.

A tuningolt kupét az alaposan kiszélesített sárvédőkről is fel lehet ismerni, a gyárinál szélesebb, 17 colos kerekek is fantasztikusan mutatnak rajta. A fekete bőrüléseken látszik a kor, de a fabetétes utastér egyébként kifogástalan

a Momo által szállított AMG sportkormánnyal és 300 km/óráig skálázott fehér számlapokkal.

Az AMG eredetileg 100 példányt tervezett, de mivel az 560 SEC árának kétszeresét kérték érte, végül csak a fele készült el,

ebből hat került Japánba, és ezek egyike most eladó. Az 1988-ban készült autót 90 ezer kilométerrel, eredeti állapotban kínálják az RM Sotheby’s aukcióján, ahol akár 225 ezer dollárt, azaz 66 millió forintot is adhatnak érte.

Ez is érdekelhet:

A kilencvenes évek minden álma benne van az Isdera Commendatore 112i-ben

A Need for Speed 2-ből ismerős szuperautó egyetlen példánya eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában